27 вересня набув чинності закон №5364 про реформу в сфері паркування автомобілів. Закон передбачає всі випадки паркування, які перешкоджають руху або створюють загрозу безпеці, й надає повноваження евакуювати машину на штрафмайданчик. Доказом порушення буде як автоматичні фото- та відеофіксація, так і зйомка в ручному режимі. Новацією є й те, що тепер штрафуватимуть не водіїв, а власників автомобілів. Щодо самих штрафів, то прив'язка штрафу буде не до неоподаткованого мінімуму доходів громадян, як раніше, а до вартості години паркування. Також, згідно з новим законом, займатимуться порушниками не лише патрульні поліцейські, але й інспектори з паркування. Саме вони розглядатимуть справу про незаконну парковку, виписуватимуть штрафи й тимчасово затримуватимуть машину. До слова, ще 30 грудня 2017 року мер Києва Віталій Кличко пообіцяв презентувати концепцію розвитку сфери паркування в столиці, що дозволить навести лад на вулицях Києва. Однак, попри обіцянку столичного мера, концепцію розвитку сфери паркування навесні так і не презентували.
Директор аналітичного центру «Інститут міста» Олександр Сергієнко зазначив, що загальний напрямок правильний.
«На жаль, немає іншого виходу. Як звільнити смугу громадського транспорту, якщо там припаркований автомобіль? Однак багато залежить від того, як відбуватиметься виконання», – підкреслив Сергієнко.
За його словами, тривалий час на евакуації авто наживаються приватні особи, тому що штрафмайданчики, на які привозять автомобілі, приватні.
Розміри платежу за перебування на штрафмайданчику автомобіля захмарні. Наприклад, якщо машина пробуде добу на штрафмайданчику, то оплата за неї перевищує розмір самого штрафу, констатував фахівець.
«Це ненормальна ситуація. Вартість евакуації та перебування на штрафмайданчику мають бути адекватного розміру. Адже поліція викликає не будь-кого, а певну фірму, тоді відвозять авто на певний майданчик. Вартість евакуації в таких фірмах перевищує ціну звичайних евакуаторів. Так само й зі штрафмайданчиками, де величезні ціни», – уточнив він.
Негатив у тому, що порушник сплачує не лише штраф, але й накрутки, які набагато вищі за сам штраф, додав експерт.
Щодо запровадження інспекторів, то тут також можуть бути проблеми. За часів Черновецького вже були такі спроби. Часто можна було відкупитися, дати хабара так званим інспекторам, нагадав він.
«Подекуди були випадки, якщо вони бачили, що авто дороге, то не зв’язувалися з ним, а якщо автівка стара, то блокували її, а потім викручували руки, грубо кажучи, вимагаючи хабара», – наголосив фахівець.
За його словами, з паркуванням авто проблеми дійсно мають місце, однак якщо створити умови, то ринок відрегулює це.
Ми маємо порожні простори в столиці, навіть у деяких дворах можна облаштувати паркувальні майданчики, підкреслив він.
«Щоб усе було в певних межах, їх слід прописати в ПДР та в правилах про благоустрій міста. В принципі, систему можна привести в рівновагу. В інших містах також є проблеми. Наприклад, у Римі ввечері всі дороги в центрі міста щільно заставлені автомобілями, але ніхто не заїжджає на зелені зони й тротуари», – резюмував Олександр Сергієнко.
Нагадаємо, два роки тому мер Києва Віталій Кличко повідомив, що восени до парламенту повторно буде внесений проект закону, який вирішить проблеми з паркуванням.
Отримуйте оперативно найважливіші новини та аналітику від «Слово і діло» в вашому VIBER-месенджері.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»