Чи обґрунтоване зростання цін на проїзд у громадському транспорті та що не врахувала влада?

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

Аргументація, що тарифи потрібно підвищувати в зв'язку з подорожчанням електроенергії та підвищенням зарплат, виглядає непереконливою.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава, оцінюючи рішення столичної влади підвищити тарифи на проїзд у міському транспорті з 14 липня до 8 гривень.

«Головний меседж у тому, що громадський транспорт є збитковим. Це планова збиткова діяльність у всіх європейських містах, оскільки міський транспорт є частиною міської інфраструктури», – зазначив Кава.

Від п'яти копійок до восьми гривень: як змінювалася вартість проїзду в київському транспортіУ Києві вдвічі дорожчає проїзд у наземному транспорті. Такий стрибок цін був хіба що в лихі дев'яності, коли радянські рублі змінили на купоно-карбованці, а потім і на гривню.

Наприклад, для мера Варшави або мера Берліна говорити про збитковість міського транспорту все одно, що говорити про збитковість школи, поліклініки або дитячого садка, акцентував фахівець.

«Це нормально, що міський транспорт дотується за рахунок місцевого бюджету. Відповідно, потрібно розуміти, що це вже політичне рішення влади про те, яку частину витрат на міський транспорт покривають за рахунок тарифу, а яку – за рахунок дотацій із міського бюджету», – пояснив експерт.

Він уточнив, що зараз передумов для підвищення тарифів на проїзд немає.

«Місто має досить великий бюджет, щоб залишити тариф незміненим і розвивати міський транспорт», – додав Кава.

Чиновники дуже часто лукавлять, апелюючи до того, що в нас проїзд дешевший, ніж в Європі. Насправді, це маніпуляція цифрами. В нас дешевший лише разовий проїзд.

«Разовий проїзд у нас дійсно дешевший. Але загалом, якщо подивитися, скільки кияни витрачають на міський транспорт із пересадками, то ціну не можна порівняти з тим, скільки, наприклад, витрачають жителі Варшави. Цього чомусь не враховують», – підкреслив експерт.

Фахівець нагадав, що в європейських містах, якщо купується проїзний квиток, то він діє на всіх або хоча б на декількох видах транспорту.

«У нас же система оплати інша. Якщо потрібно їхати двома видами транспорту кудись, то людина оплачує все окремо. У нас порівнюють разовий квиток, але не порівнюють, скільки витрачають містяни на поїздки. В Києві жодних передумов для підвищення тарифів немає», – резюмував Олександр Кава.

«Слово і Діло» з'ясовувало, що в соціальних мережах думають про подорожчання проїзду в столиці.

Нагадаємо, «Слово і Діло» розбиралося, що з приводу тарифів на проїзд у транспорті обіцяють чиновники.

ПІДПИСУЙТЕСЬ НА НАШ YOUTUBE КАНАЛ

та дивіться першими нові відео від «Слово і діло»
Поділитися: