Від п'яти копійок до восьми гривень: як змінювалася вартість проїзду в київському транспорті

Читать на русском

З 14 липня в Києві подорожчає проїзд у громадському транспорті. Разова поїздка в трамваї, тролейбусі або автобусі стане вдвічі дорожчою й обійдеться у 8 гривень, а для тих, хто купить проїзний, – від 6,3 гривні. Проїзд у метро подорожчає на 1,3 гривні для тих, хто користується проїзними, й на 1,5 гривні – при поповненні карти метро на 50 поїздок. Як правило, слідом за зростанням цін на проїзд у громадському транспорті дорожчає й проїзд у маршрутках. При цьому якість обслуговування в них, на жаль, не змінюється.

Якщо зараз одна поїздка в автобусі, трамваї, тролейбусі та фунікулері коштує 4 гривні, то 10 років тому квиток на наземний громадський транспорт можна було купити за 1,5 гривні. Ми вирішили пригадати, як змінювалася вартість проїзду в метро та наземному транспорті в Києві починаючи з 1991 року.

Зараз, коли Нацбанк виводить з обігу монети номіналом 1, 2 та 5 копійок, неможливо повірити, що далекого 1961 року 5 копійок мали цінність, тому що за них можна було купити жетон на метро. Причому це було дорого, тому що квиток на трамвай коштував лише 3 копійки. У 1987 році проїзд на всі види транспорту в Києві зрівнявся в ціні – п'ять копійок за поїздку.

Підвищення ціни на проїзд до 8 гривень: обґрунтованість тарифу та проблеми з монетизацієюУ Київпастрансі запропонували підвищити тарифи на проїзд у наземному комунальному транспорті Києва до 8 гривень із 15 липня.

Але перше відчутне подорожчання проїзду в київському громадському транспорті було в квітні 1991 року, коли разовий проїзд підскочив у ціні відразу втричі – до 15 копійок. Наступного року ціни на проїзд піднімалися ще тричі.

Через те, що країна перейшла на купоно-карбованці, до кінця 1992 року за одну поїздку потрібно було вже викласти 5 купоно-карбованців, а ще за рік – 100 купоно-карбованців. Така цінова вакханалія тривала до 1996 року, коли всі українці через інфляцію були мільйонерами й одна поїздка в метро коштувала 20 тисяч купоно-карбованців, а після запровадження гривні – стрімко подешевшала до 20 копійок.

Наступне відчутне подорожчання проїзду відбулося в 2008 році, коли з 50 копійок жетон метро подорожчав до 2 гривень, а квиток на автобус або тролейбус – до 1,5 гривні.

Альтернативою громадському транспорту стали маршрутки, які з'явилися на київських дорогах у 1997 році. Це були жовті мікроавтобуси «Богдан», які в народі називали «автосвітами» через назву компанії-перевізника. Вартість проїзду в маршрутці була на 20 копійок вищою, ніж у міському транспорті, але кияни швидко оцінили їхні переваги: вони їздили за розкладом і зупинялися там, де просив пасажир. Згодом маршрутки стали їздити там, куди не завжди діставався муніципальний транспорт.

Проїзд у маршрутці в середньому по 75 копійок за поїздку протримався до 2006 року. На той час маршрути стали складнішими й розрізнялися за ціною за поїздку залежно від своєї протяжності. До 2007 року проїзд піднявся до 1,5 гривні й відтоді щорічно зростав у ціні в середньому на одну гривню.

Детальніше – на інфгграфіці.

Підвищення ціни на проїзд до 8 гривень: обґрунтованість тарифу та проблеми з монетизацією – читайте в нашому матеріалі.

Реакція соцмереж на подорожчання проїзду в громадському транспорті – в огляді «Слова і Діла».


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...
Загрузка...