Як ціна нафти впливає на вартість пального та чи буде подорожчання?

Читать на русском
Генадій Рябцевдиректор енергетичних проектів НТЦ «Психея»

Те, що ми називаємо цінами на нафту, ними не є. Це біржова вартість вторинних фінансових інструментів, тобто зобов'язань страховиків від невиконання контракту за майбутніми поставками нафти. Тому ці фінансові інструменти не мають жодного стосунку до вартості реальної нафти.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор спеціальних програм науково-технічного центру «Психея» Геннадій Рябцев, оцінюючи подорожчання нафти, ціни на яку злетіли до $74 із листопада 2014 року.

«Сьогодні сировинні фондові й валютні біржі фактично зрослися – коливання на них мають виключно спекулятивний характер, пов'язаний із перетіканням спекулятивного капіталу між різними фінансовими інструментами, з огляду на ті новини, які з'являються на біржовому ринку», – зазначив Рябцев.

Він звернув увагу, що останнім часом дуже багато інформаційних приводів, новин, пов'язаних із домовленістю, яка нібито існує між країнами ОПЕК і незалежними виробниками про скорочення обсягів видобутку нафти.

При цьому забувається, що наразі, незважаючи на всі скорочення, які також є дуже сумнівними, нафти видобувається більше, ніж споживається, уточнив експерт.

Як змінювалася ціна бензину за роки незалежності?«Слово і Діло» продовжує цикл публікацій про те, як змінювалися ціни на товари і послуги в Україні за часи незалежності щодо середньої зарплати в країні. Сьогодні оглянемо ціни на бензин.

«Якщо порівнювати з 2014 роком, коли почалося зниження цін на нафту з більш ніж 100 доларів за барель, то станом на сьогодні видобувається на 2,4 мільйона барелів на добу більше, ніж тоді, коли нафта коштувала 100 доларів за барель і вище. При цьому щодоби кілька сотень тисяч барелів нафти в сховищах є незатребуваними», – пояснив він.

Тому, за його словами, нафтові котирування не відображають фундаментальних економічних чинників.

«Ми ж не заправляємо нафтою автомобіль. Тому нам слід більше звертати увагу на вартість нафтопродуктів, у першу чергу на кордоні. Оскільки 80% палива Україна завозить іззовні. Ось тут виходить те саме, що з формулами «Роттердам плюс», «Дюссельдорф плюс», тільки все це називається Platts», – додав експерт.

Котирування, які публікує агентство Platts, є основою для визначення цін на нафтопродукти в Європі, наголосив він.

За його словами, ці котирування пов'язані зі спекулятивними нафтовими котируваннями на біржах, тому фактично ми разом із нафтопродуктами імпортуємо й біржові спекуляції.

«Так само, як імпортуємо ці спекуляції на ринку енергетичного вугілля, газу. В результаті, якщо все це скаче, це негативно позначається на цінах на внутрішньому ринку», – підкреслив енергетик.

«У зв'язку з цим за попередні кілька тижнів ціни на кордоні зросли на 6-8%, тобто це призводить до того, що ціни на заправках сформували потенціал для зростання. Кожен відсоток зростання на кордоні – зростання приблизно на 10 копійок на заправках. Якщо +6-8% на кордоні, значить, бензин подорожчає на 60-80 копійок на заправках», – резюмував Геннадій Рябцев.

Вранці 26 квітня ціна нафти становила більш ніж 74 долари за барель.

Як змінювалася в Україні ціна бензину за роки незалежності – в матеріалі за посиланням.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: