Капітальний ремонт доріг в Україні: чи є досягнення та в чому головна небезпека

Читать на русском
Олександр Каваексперт з питань транспорту

Цього року мова йде про капітальний середній ремонт та реконструкцію сумарно близько 2 тисяч кілометрів доріг. У наступному році, якщо фінансування буде близько 40 млрд.грн, то це дозволить відремонтувати ще близько 3 тисяч кілометрів доріг. Загальна мережа автомобільних доріг у нас 170 тисяч кілометрів. З них дороги державного значення - 50 тисяч кілометрів.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів незалежний експерт у сфері транспорту та інфраструктури Олександр Кава, оцінюючи капітальний ремонт доріг в Україні під керівництвом прем'єра, на фінансування якого уряд виділив 30 млрд. грн. в 2017 році та 40 млрд. грн. у 2018 році.

«Ситуація в дорожній галузі була дуже складна багато років. Проблема накопичувалася не рік і не два, а формувалася десятиліттями. Тому, звичайно за рік вирішити всю проблему - просто неможливо», - констатував Кава.

«Але з огляду на те, що з моменту, коли главою «Укравтодору» став Славомир Новак, державне агентство перейшло від хаотичного ремонту доріг до системного маршрутного принципу - результат ремонтних робіт став видимим майже для всіх громадян. В першу чергу, ремонтні роботи проводять на тих дорогах, де висока інтенсивність руху. Саме ці дороги стимулюють економічний розвиток регіонів і країни в цілому», - каже фахівець.

На його погляд, певні досягнення дійсно є, зокрема, за його словами, однією з найпомітніших відремонтованих доріг в цьому році стала траса М-09 на ділянці Львів - Тернопіль.

«Завершено роботи на дорозі Н-17 Львів - Луцьк, дуже інтенсивно проводяться роботи на дорозі Н-08 на ділянці Дніпро - Запоріжжя. Побудована дорога до нового контрольно-пропускного пункту «Велика Паладь» на українсько-угорському кордоні. Завершується будівництво об'їзної дороги міста Знам'янка на Кіровоградщині. Триває ремонт дороги М-15 Одеса - Рені, який планують закінчити вже в 2018 році. Траса Н-01 на ділянці Київ - Обухів та об'їзді Обухова - це те, що бачать всі, хто їздить по цих дорогах», - розповідає експерт.

Крім певних досягнень, є аспекти, які викликають небезпеку, додав Кава.

Зокрема, на його думку, це стосується стабільності фінансування з боку Держбюджету.

«У цьому головний ризик - чи будуть гроші виділені й наскільки своєчасно. Тому що ремонт доріг - сфера специфічна. Активний період ремонтів триває лише шість місяців. Якщо гроші виділяють в листопаді-грудні, то це вже нікому не потрібно», - резюмував Олександр Кава.

Нагадаємо, прем'єр-міністр Володимир Гройсман ще в 2016 році обіцяв залучити 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг в усій країні, але так і не дотримав слова.

Згідно з моніторингом «Слова і Діла», відремонтовану ділянку дороги Київ-Знам'янка прем'єр планує здати в експлуатацію до кінця листопада. Глава Кабміну має місяць на те, щоб дотримати свого слова цього разу. Повний перелік його обіцянок – за посиланням.

Раніше аналітики порталу розповіли, скільки коштів в Україні витрачають на дороги.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: