Пішоходи не знають ПДР: настав час учити людей виживанню на вулицях, а не в лісі

Читать на русском
Олег Назаренкогендиректор ВААІД

Запропоновані зміни до правил дорожнього руху потрібно допрацьовувати. І насамперед слід розв'язати ситуацію з пішоходами. У сусідній Білорусі в обов'язковому порядку пішоходи носять світловідбивачі. У нас же, напевне, люди вважають, що й без того світяться в темряві.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко, аналізуючи зміни до ПДР, які вже набули сили, і наступні кроки в цьому напрямку.

«Потрібно запровадити обов'язкову наявність світловідбивальних елементів на одязі людей, які йдуть дорогою, особливо уночі. Бо складається враження, що пішоходи у нас безсмертні: якщо він ступив на пішохідний перехід за крок до машини, то чомусь вважає, що авто зупиниться за мить», - аналізує Назаренко.

Слід не просто повернути до шкіл предмет «Основи безпеки життєдіяльності», де розповідають, як вижити в лісі або тундрі: настав час учити, як вижити на наших вулицях.

«Вивчення правил дорожнього руху чомусь вимагають тільки від водіїв. А потрібно, щоб людина не отримувала атестат про середню освіту, поки не здала ПДР. Наші пішоходи їх не знають. А насправді 38% аварій зі смертельним результатом трапляється з їхньої вини», - розповідає він.

Не менш складне завдання - змусити дотримуватися ПДР велосипедистів і мотоциклістів. Поки вони вважають, що перебувають десь у стороні від загальних для всіх правил, ситуація на дорогах принципово не зміниться, переконаний експерт.

«Мотоцикліст розуміє, що в напруженому трафіку або в пробці його практично не наздогнати. 70 відсотків мотоциклістів їздять на нерозмитнених мотоциклах чи взагалі без номерів. Потрапить такий у ДТП - і незрозуміло, звідки він взявся. З реєстрацією, до речі, теж потрібно наводити лад», - зазначив фахівець.

ДТП в Україні: причини та покарання за порушення ПДР«Слово і Діло» вирішило проаналізувати причини ДТП в Україні та кількість жертв у їх результаті.

Гострою є необхідність спростити і впорядкувати схеми розміщення інформації про дорожній рух, уточнив експерт.

«Розміщення знаків, їх видимість, логічність, розмітка, якої не видно, - все це створює проблеми учасникам руху, залишаючись пасткою для водіїв і годівницею для поліції», - резюмував Олег Назаренко.

Раніше прем'єр Володимир Гройсман озвучив статистику смертності в ДТП на українських дорогах.

Більш докладно про підготовлювані в парламенті нововведення до ПДР - в матеріалі «5 фундаментальних змін, які очікують на українських автомобілістів уже 2017 року».

Найбільш поширені причини ДТП в Україні - в матеріалі «ДТП в Україні. Причини і покарання за порушення правил дорожнього руху».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: