На оновлення доріг в Україні знадобиться не менш ніж 250 років

Читать на русском
Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Ситуація близька до катастрофічної: витрачаємо багато грошей, а стан доріг - дедалі гірший.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів експерт напрямку дорожньої галузі реанімаційного пакету реформ Андрій Мартенс, оцінюючи стан дорожнього покриття в Україні і коментуючи повідомлення КМДА про отримання понад 90 млн грн для ремонту доріг до Євробачення.

«Цьго року планують відновити понад 700 км доріг із 170 тисяч існуючих. З огляду на те, що 95 відсотків у нас - в незадовільному стані, якщо приблизно 160 тисяч кілометрів розділити на 700 - знадобиться близько 250 років за існуючих темпів, щоб відновити дороги. Притому що кожні 10 років ті дороги, які відновлювали, потрібно знову ремонтувати», - розповідає Мартенс.

У той самий час обсяги ямкових ремонтів рік від року зростають в арифметичній прогресії.

«Якщо раніше цей обсяг становив 1,8 млн кв. м. по всій країні, то зараз ямковість сягнула 16 млн кв.м., зросла разів у десять. Відповідно стан доріг погіршився вдесятеро», - уточнив він.

Місцеві легенди України: траса Одеса-РеніІсторія ремонту траси Одеса-Рені та обіцянок політиків з цього приводу в циклі матеріалів «Місцеві легенди України».

За технологією, яку обрав для себе «Укравтодор», середній ремонт фактично є капітальним, виходячи з його характеристик. Середнім він називається по технічних нормах, які зручні в сенсі реалізації, бо не вимагають проектів і не так контролюються.

«Під маркою середнього ремонту проводиться фактично капітальний ремонт. Все б нічого, якби за минулий рік 83% всіх ремонтів не були дефектними», - підкреслив експерт.

У той же час обсяги ямкового ремонту з кожним роком зростають.

«Цього року з 16 млн кв. м. планують відновити лише 5-6 тисяч: навіть ями всі не закриємо», - додав він.

Проблема, на погляд експерта, в тому, що, маючи дві крайності, ми не вирішуємо проблему доріг у принципі.

Ями - максимум рік тримаються, і знову їх потрібно приводити в порядок. При цьому на ямковий ремонт можна списувати будь-які гроші, оскільки проконтролювати їх витрачання складно. Це зручно виконавцям робіт.

«Але якщо ямковість на один кілометр перевищує 150 метрів, необхідно робити ремонт. Яма не протримається, якщо її не закрити хоча б тонким шаром асфальту і таким чином уберегти від впливу повітря і вологи», - пояснює фахівець.

У нас такі технології не застосовують, тому доводиться витрачати все більше грошей, а ситуація з якістю доріг – дедалі гірша.

«Проблема, насамперед, у тому, що «Укравтодор» обирає неправильну стратегію дорожньо-ремонтних робіт. На жаль, держкомпанія не завжди сама приймає рішення. Вплив на неї мають політики, депутати, які перетягують на свої регіони гроші, а натомість пропонують види ремонту. Відповідно «Укравтодор» не керує системою, а на місцях роблять так, як їм вигідно», - проаналізував ситуацію Андрій Мартенс.

Нагадаємо, Володимир Гройсман обіцяв залучити в 2016 році 18-19 мільярдів гривень на ремонт і будівництво доріг по всій країні, але так і не дотримав слова. Рейтинг відповідальності політика доступний [за посиланням.

Хто з політиків обіцяв зайнятися ремонтом однією з найгірших доріг України і стратегічної для нашої країни магістралі - «Слово і Діло» з'ясувало в матеріалі «Місцеві легенди України. Траса Одеса-Рені».

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: