В Іспанії представили 3D-принтер для друку людської шкіри – відео

3D-принтер з використанням біологічних матеріалів може надрукувати повністю функціональну шкіру.

Команда іспанських вчених представила біопринтер для тривимірного друку, який здатний відтворювати шкіру людини, повністю ідентичну натуральній.

Про це повідомляє hi-tech, передає «Слово і Діло».

Як пояснили розробники, у приладі використовуються інжектори з біологічними компонентами (тільки людськими) і біочорнила. Шкіра друкується шарами, а весь процес контролює комп'ютер. Вчені використовували біочорнила, містять плазму, первинні фібробласти і кератиноцити (клітини епітеліальної тканини) людини, які були отримані за допомогою біопсії.

Надрукована шкіра на 100% повторює структуру свого природного аналога.

За словами дослідників, надрукована на їх принтері шкіра стане в нагоді в медицині та трансплантології для пересадки і розробки імплантатів. Вона допоможе пацієнтам з глибокими і обширними опіками швидше відновитися, поліпшить стан і дозволить уникнути додаткового травмування при пересадці власної шкіри.

Для друку потрібна невелика кількість біоматеріалу від пацієнта. Також штучна шкіра зможе замінити тварин у тестах косметики, медичних і фармацевтичних препаратів або хімікатів.

Científicos españoles 'imprimen' piel humana20minutos

Нагадаємо, раніше журнал Science опублікував список самих головних, на думку редакції, наукових проривів 2016 року.