15 січня з Іллічівського морського порту відправляється перший експериментальний рейс за маршрутом «Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай». Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк переконаний, що це новий напрямок «Шовкового шляху» для доставки вантажів в обхід РФ.
Для України проект «Шовковий шлях» є більше ніж вигідним, оскільки фактично за чужий рахунок буде розвиватись інфраструктура нашого регіону.
Шовковий шлях – ініціатива Китаю, а не України. Ще до початку війни Китай здійснив спробу створення шляху в обхід РФ. Незважаючи на нібито дружні відносини з РФ, Китай робить все можливе для того, щоб створити суходільну транспортну континентальну комунікацію в обхід. РФ показала себе ненадійним партнером, ще коли піднімала ціну та перекривала нам газ посеред зими. Вже тоді Путін програв війну. ЄС зрозумів, що потрібно диверсифікувати свої джерела, а Китай – що їм потрібні альтернативні шляхи. Усім стало зрозуміло, що в РФ можуть зірвати будь-які домовленості коли завгодно, якщо їм це буде вигідно.
Цей шлях не є основним. 67% міжнародної торгівлі йде морем. З Китаю в Одесу привезти товари морем було б дешевше. Проте китайці свідомо вкладають в суходільну транспортну комунікацію.
Інша країна вкладає гроші в розвиток нашої інфраструктури. Не за наші гроші буде розвиватась інфрастуктура країн нашого регіону – Грузії, Казахстану, Азерйбаджану. Для України це більш ніж вигідно.
Програє від цього лише Росія. Проект перетворює її на периферію, залишає на узбіччі. Товарні, фінансові, людські, а значить і цивілізаційні потоки підуть повз РФ.
Арсеній Яценюк переконаний, що російське транзитне та торговельне ембарго не завадить транспортуванню наших вантажів на ринки Середньої Азії.
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»