Шовковий шлях перетворює РФ на периферію – експерт

Юрій Буздуганекономіст

15 січня з Іллічівського морського порту відправляється перший експериментальний рейс за маршрутом «Україна-Грузія-Азербайджан-Казахстан-Китай». Прем’єр-міністр України Арсеній Яценюк переконаний, що це новий напрямок «Шовкового шляху» для доставки вантажів в обхід РФ.

Для України проект «Шовковий шлях» є більше ніж вигідним, оскільки фактично за чужий рахунок буде розвиватись інфраструктура нашого регіону.

Шовковий шлях – ініціатива Китаю, а не України. Ще до початку війни Китай здійснив спробу створення шляху в обхід РФ. Незважаючи на нібито дружні відносини з РФ, Китай робить все можливе для того, щоб створити суходільну транспортну континентальну комунікацію в обхід. РФ показала себе ненадійним партнером, ще коли піднімала ціну та перекривала нам газ посеред зими. Вже тоді Путін програв війну. ЄС зрозумів, що потрібно диверсифікувати свої джерела, а Китай – що їм потрібні альтернативні шляхи. Усім стало зрозуміло, що в РФ можуть зірвати будь-які домовленості коли завгодно, якщо їм це буде вигідно.

Цей шлях не є основним. 67% міжнародної торгівлі йде морем. З Китаю в Одесу привезти товари морем було б дешевше. Проте китайці свідомо вкладають в суходільну транспортну комунікацію.

Інша країна вкладає гроші в розвиток нашої інфраструктури. Не за наші гроші буде розвиватась інфрастуктура країн нашого регіону – Грузії, Казахстану, Азерйбаджану. Для України це більш ніж вигідно.

Арсеній ЯценюкГолова політради партії "Народний фронт"
Яценюк обіцяє, що на кожне російське рішення про встановлення ембарго проти України буде аналогічне рішення проти РосіїСказано 23 листопада 2015 р.Статус обіцянки: Виконано

Програє від цього лише Росія. Проект перетворює її на периферію, залишає на узбіччі. Товарні, фінансові, людські, а значить і цивілізаційні потоки підуть повз РФ.

Арсеній Яценюк переконаний, що російське транзитне та торговельне ембарго не завадить транспортуванню наших вантажів на ринки Середньої Азії.