LNG-термінал в Україні будуватиме компанія-«темна конячка»

Компанія Frontera Resources Corporation, яка планує будувати в Україні LNG-термінал з прийому скрапленого газу, не володіє достатнім досвідом і засобами для подібної діяльності.

Компанія Frontera Resources Corporation, яка планує будувати в Україні LNG-термінал з прийому скрапленого газу, не володіє достатнім досвідом і засобами для подібної діяльності.

Це з'ясувалося в ході аналізу Hubs, передає «Слово і Діло».

Прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк анонсував будівництво терміналу скрапленого газу, що постачатиме газ в Україну з моря, ще 17 липня. Перед цим 13 липня «Нафтогаз України» і Frontera підписали меморандум про взаєморозуміння для співпраці з газових проектів. Такий документ не накладає на жодну зі сторін жодних зобов'язань.

Крім того, компанія раніше жодного разу не будувала терміналів з перевалки скрапленого газу. Вона спеціалізується лише на розвідці та видобутку. При цьому, видобувати газ передбачається в Грузії, де компанія вже освоює родовища. Свого ж газу компанія має вкрай мало. За весь 2014 рік вона видобула 5,3 млн кубометрів – у 20 разів менше, ніж Україна спалює за день. Такі дані навів міністр енергетики Володимир Демчишин.

Більше того, Frontera, будучи порівняно невеликою компанією, прибутку не отримує взагалі. Натомість її борг наприкінці минулого року перевищив $ 40 млн. Це пов'язано з великими витратами на розробку родовищ. Згідно з фінансовим звітом за 2014 рік, збиток Frontera склав $ 12,5 млн за виручки $ 6,4 млн.

При цьому, за словами Яценюка, обсяг терміналу, який має побудувати компанія, дорівнює 10 млрд кубометрів. Вартість його оцінюють у 850 млн євро. Дороге задоволення, не заперечиш. Нестиковка є наявною.

Як уже писало «Слово і Діло», обіцянки побудувати такий необхідний Україні термінал звучать вже не перший рік поспіль – від різних урядів. У 2010 році тодішній президент Янукович підписав указ, яким затвердив будівництво LNG-терміналу як пріоритетного національного проекту. Тоді ж Микола Азаров, який обіймав тоді посаду прем'єр-міністра, оголосив, що відповідне будівництво почнеться в 2011 році. Здійснювати його тоді взялася інша іноземна компанія – іспанський Socoin. Але за фактом станом на кінець лютого 2012 року було розроблено лише тактико-технічне обґрунтування проекту, а за його реалізацію тоді так і не взялися.