Експерт: виробництва «Техінсервісу» – заручники корупційних схем «Укрспирту»

Сергій Куюнгенеральний директор «Консалтингової групи А-95»

Програма з біоетанолом дуже скомпрометувала себе тим, що стала можливістю для уникнення оподаткування.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн, аналізуючи інформацію про те, що держава відмовилася від монополії на виробництво біоетанолу.

«В цілому, в рішенні немає нічого катастрофічного. Був розроблений механізм на випуск ліцензій, який давно застарів. По-друге, вже давно біоетанол виробляли приватні заводи. Ринок де-факто був монополізований приватними виробниками, просто зараз ця норма на іншому рівні. Група «Приват» вирішила для себе питання з виробництвом біоетанолу, створивши спільне підприємство з «Техінсервісом». У «Техінсервісу» є виробництво біоетанолу на потужностях шести українських спиртзаводів спільно з «Укрспиртом», які з перемінним успіхом працюють. «Техінсервіс» не зможе стати лідером у виробництві, тому що є й інші приватні виробники, які працюють більш стабільно і не залежать від «Укрспирту». Виробництва «Техінсервісу» виявилися заручниками постійних проблем та корупційних схем, які є в «Укрспирті», – розповідає фахівець.

За його словами, у «Техінсервісу» є ресурс і вони лобіюють питання повернення обов'язкового додавання біоетанолу та пільгового оподаткування. Але особливий успіх навряд чи можливий, тому що держава зацікавлена у високих податках на паливо і давати на цьому тлі дисконти окремим виробництвам ніхто не буде.

«Програма з біоетанолом дуже скомпрометувала себе тим, що стала можливістю для відходу від оподаткування в особливо великих розмірах і всі кинулися проводити альтернативне паливо. Насправді нічого поганого в біоетанолі немає. Його широко застосовують у країнах Латинської Америки, але в Україні ринок біоетанолу – нерентабельний. Це дуже дороге виробництво і навіть у світі це рідко успішні підприємства. Головна проблема біоетанолу в тому, що він неконкурентоспроможний і дуже дорогий. Зараз у Європі вже починають від нього посилено відмовлятися», – пояснює Куюн.

Підсумовуючи, він зазначив, що якщо раніше планувалося до 2020 року довести зміст бензину до 20% біоетанолу, за нинішніх 5%, то зараз ця директива скасована і загальмували її на поточному рівні. Пов'язано це з неефективністю, тому що хтось має за це платити.

Нагадаємо, що Міністерство аграрної політики і продовольства України ініціює включення державного підприємства «Укрспирт» до списку приватизації в 2015 році. Планується, що для приватизації «Укрспирту» підготують спеціальний конкурс.