Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено
  • Міністр освіти і науки України

Шкарлет у програмі уряду обіцяє забезпечити доступність повної загальної середньої освіти для дітей з особливими освітніми потребами

12 червня 2020 року прем'єр-міністр України вніс до Ради програму діяльності уряду. В.о. міністра освіти і науки України Сергій Шкарлет у програмі уряду обіцяє (програма уряду зобов'язує) забезпечити доступність мережі закладів освіти для здобуття дітьми з особливими освітніми потребами повної загальної середньої освіти.
У процесі
Сказано 12 червня 2020 р.
Перевіряється

Джерело

  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68573
  • https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-zvitu-pro-hid-i-rezultati-vikonannya-programi-diyalnosti-kabinetu-ministriv-ukrayini-u-2020-roci-327-140421
  • https://www.kmu.gov.ua/storage/app/uploads/public/607/855/17c/60785517cf4cd976277005.pdf
  • https://www.kmu.gov.ua/npas/pro-zatverdzhennya-poryadku-zabezpechennya-dopomizhnimi-zasobami-dlya-navchannya-osib-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-u-zakladah-osviti-i091220-1289
  • https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-nakazu-ministerstva-osviti-i-nauki-ukrayini-vid-23-kvitnya-2018-

Результат

Згідно зі звітом за 2020 рік про виконання Програми діяльності уряду для забезпечення доступності мережі закладів для здобуття дітьми з особливими освітніми потребами повної загальної середньої освіти були здійсненні наступні кроки:

- вдосконалено роботу інклюзивно-ресурсних центрів із надання послуг комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дітей та подальшого їх супроводу під час навчання. Для забезпечення принципу рівного доступу різних категорій здобувачів освіти модернізовано автоматизовану систему інклюзивно-ресурсних центрів;

- надано методичні рекомендації щодо організації психолого-педагогічного консиліуму для проведення повторної комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.

Також відбулось забезпечення підтримки дітей з особливими освітніми потребами, зокрема:

- визначено механізми для закупівлі та застосування засобів для навчання осіб з особливими освітніми потребами (постанова Кабміну від 9 грудня 2020 року № 1289);

- розширено можливості для закупівлі обладнання для осіб з особливими освітніми потребами шляхом поширення Типового переліку допоміжних засобів для навчання (спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку) осіб з особливими освітніми потребами, які навчаються в закладах освіти, на всі заклади освіти; оновлено перелік обладнання, в тому числі додано 3D принтери та комунікатори, що мають поліпшити процес навчання дітей з розладами аутистичного спектра (наказ МОН від 16 жовтня 2020 року № 1281);

- надано інструктивні методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти в 2020/2021 навчальному році, в яких визначено принципи діяльності інклюзивно-ресурсних центрів та організації інклюзивного навчання, надано рекомендації щодо розмежування функцій асистента учителя та асистента дитини;

- розроблено та надано методичні рекомендації з питань організації освітнього процесу в спеціальних закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році, проведено вебінар за участю директорів спеціальних шкіл "Організація роботи спеціальної школи для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку в сучасних умовах";

- на 34,5% збільшено кількість учнів в інклюзивних класах порівняно з попереднім навчальним роком.