Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено
  • Міністр оборони України

Резніков у програмі уряду обіцяє забезпечити доступ для дітей з тимчасово окупованих територій до отримання освіти через спеццентри навчання та профпідготовки

12 червня 2020 року прем'єр-міністр України вніс до Ради програму діяльності уряду. Віце-прем'єр-міністр України – Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій Олексій Резніков у програмі уряду обіцяє забезпечити доступ для дітей та молоді з тимчасово окупованих територій України, які зазнали негативного впливу внаслідок збройної агресії Російської Федерації, до здобуття освіти, зокрема організувати дистанційне навчання, утворення навчальних, підготовчих центрів та центрів з професійної підготовки.
Не виконано
Сказано 12 червня 2020 р.

Джерело

  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=68573
  • Лист МОН
  • Звіт уряду від 14.04.2021
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0505-21#Text
  • https://www.liga.net/ua/politics/interview/aleksey-reznikov-mir-menyaetsya-a-s-nim-i-perspektivy-rossii-kak-strany-benzokolonki?fbclid=IwAR0pC9dzQaguUpnJuauqkAC-V0IFucAWhSBxu9RjmkJsdaHM0K0sEotlfA8

Результат

Відповідно до звітної інформації за 2020 рік та роз'яснень Мінреінтеграції, впродовж 2020 року кількість освітніх центрів «Крим – Україна» і «Донбас – Україна», утворених на базі закладів вищої та фахової передвищої освіти, збільшилась із приблизно 100 до 195.

Відповідно до наказу МОН від 01.03.2021 № 271, центри: надають консультації та сприяють в оформленні декларації заявника; забезпечують консультування заявника щодо річного оцінювання (зразки тестових завдань, онлайн курсів, очних консультацій тощо); сприяють проведенню річного оцінювання та державної підсумкової атестації заявника з української мови та історії України, видачі йому документів державного зразка про базову середню освіту або повну загальну середню освіту (відповідальний – уповноважений заклад загальної середньої освіти); організовують оформлення документів заявника як вступника, проведення вступного випробування (вступних випробувань) до закладу освіти (з обов’язковою особистою участю заявника) та (в разі проходження конкурсного відбору) надання рекомендації для вступу до закладів вищої або фахової передвищої освіти (відповідальний – базовий заклад освіти), до закладів професійної (професійно-технічної) освіти; сприяють поселенню заявника на час проходження річного оцінювання, державної підсумкової атестації та проведення вступного випробування до гуртожитку закладу освіти; сприяють отриманню заявником документів, що посвідчують особу; забезпечують консультування заявника щодо можливості навчання на підготовчих курсах.

Заклади освіти забезпечують функціонування центрів на правах підрозділу приймальної комісії (!).

Як бачимо, до функцій центрів не віднесено навчання та професійну підготовку. А з листа МОН (запит редакції до Мінреінтеграції був пересланий МОН) стало відомо, що з урахуванням безпекових та фінансових обставин утворення на території Донецької, Луганської, Херсонської областей окремих навчальних або будь-яких інших додаткових освітніх структур вважається недоцільним. Учні, які проживають на ТОТ можуть навчатися на території України за всіма передбаченими формами, зокрема за дистанційною або екстернатною – такі школи функціонують у кожній області.

Якщо дистанційне навчання і забезпечується, то задекларовані в програмі спеццентри не створюються – саме тому обіцянці присвоєно статус «не виконано».

Якщо суб’єкт обіцянки або третя особа не погоджується зі статусом обіцянки, надаючи документально підтверджені докази її виконання або невиконання, аналітики порталу беруть до уваги такі докази й повторно вивчають коректність статусу. Якщо надані докази є достовірними, статус обіцянки може бути змінений.