Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено
  • Народний депутат України
  • Співголова депутатської фракції "Опозиційна платформа - За життя"
  • Член Комітету з питань прав людини, деокупації та реінтеграції окупованих територій, нац. меншин і міжнаціональних відносин

Бойко у передвиборчій програмі пообіцяв скасувати закон про мову

20 червня 2019 року на сайті ЦВК була зареєстрована передвиборча програма політичної партії "Опозиційна платформа — За життя", за списком якої йшов кандидат в народні депутати Юрія Бойка з обіцянкою скасувати закон про мову.
Не виконано
Сказано 20 червня 2019 р.

Джерело

  • https://www.cvk.gov.ua/pls/vnd2019/wp407pt001f01=919pf7201=16805.html
  • https://ccu.gov.ua/novyna/14-lypnya-poryadok-dennyy-zasidan-ksu-zatverdzhenyy-sud-uhvalyv-rishennya
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc2_5_1_J?ses=10010&num_s=2&num=&date1=&date2=&name_zp=%EF%F0%EE+%EE%F1%E2%B3%F2%F3&av_nd=&prof_kom=0&is_gol_kom=0&dep_fr=3026&stan_zp=0&date3=&is_zakon=0&n_act=&gneu_decision_present=&sub_zak=0&type_doc=0&type_zp=0&vid_zp=0&edition_zp=0&is_urgent=0&ur_rubr=0&sort=0&out_type=&id=

Результат

У червні 2019 року депутати від фракції «Опозиційний блок», більшість з яких сьогодні є членами фракції ОПЗЖ, разом з іншими депутатами, надіслали подання до КСУ, з вимогою визнати закон про державну мову неконституційним.

14 липня 2021 року КСУ повідомили своє рішення по цьому поданню, визнавши закон про державну мову таким, що відповідає конституції.

Оскільки фракції не вдалося скасувати мовний закон, обіцянка отримує статус "не виконано".

Зазначимо, що представники ОПЗЖ у своїй передвиборчій програмі 2019 року зазначали, що закон про мову антиконституційний та дискримінаційний і мусить бути скасований. І це буде першочерговим кроком. Однак Конституційний суд України визнав, що закон про мову («Про забезпечення функціонування української мови як державної») відповідає Конституції України, та не містить дискримінаційних положень.

Варто також додати, що народні депутати від фракції ОПЗЖ неодноразово виступали за скасування відповідного закону у ВРУ та реєстрували відповідні законодавчі ініціативи, які б нівелювали деякі норми закону про мову. Наприклад, це законопроєкти про порядок застосування мов в Україні (1103-1), про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо забезпечення захисту мовних прав національних меншин(1125), про визнання таким, що втратив чинність, Закону України "Про освіту"(1121), про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо забезпечення захисту мовних прав національних меншин(3077), про внесення змін до Закону України "Про освіту" (щодо імплементації норм Конституції України та рекомендацій Венеційської комісії)(3077-1), про внесення змін до статті 48 Закону України "Про вищу освіту" (щодо імплементації норм Конституції України, Європейської хартії регіональних мов або мов меншин та рекомендацій Венеційської комісії)(3685) та ін. Однак, ці проєкти законів так і не були розглянуті у ВРУ і більшість з них були зняті з розгляду та відхилені.

Таким чином, попри певні зусилля спрямовані на скасування закону про мову, народним депутатам від ОПЗЖ не вдалося виконати пункт власної передвиборчої програми.