Обіцянка політика

Гройсман пообіцяв, що не буде прийнято жодного рішення, яке могло б привести до монополізації або підвищення цін на нафтове паливо

18 квітня 2018 року прем'єр-міністр України Володимир Гройсман пообіцяв, що не буде прийнято жодного рішення, яке могло б привести до монополізації або підвищення цін на нафтове паливо.
Виконано
Сказано 18 квітня 2018 р.

Джерело

  • https://ua.112.ua/polityka/uriad-ne-bude-pidvyshchuvaty-tsiny-na-palyvo-hroisman-442139.html
  • https://tsn.ua/auto/news/ukrayina/cherez-pidvischennya-cin-na-palne-za-azs-vizmetsya-antimonopolniy-komitet-1234584.html
  • https://ukr.segodnya.ua/economics/enews/benzin-desheveet-kakih-cen-na-goryuchee-zhdat-voditelyam-v-iyule-1292992.html
  • https://ukr.segodnya.ua/economics/enews/pochemu-benzin-stoit-tak-dorogo-1119575.html
  • https://daily.rbc.ua/ukr/show/kazhdyy-litr-uchet-ukraine-budut-iskat-nelegalnye-1563289698.html
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/408-2019-%D0%BF
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17

Результат

Як відомо ціна нафтового палива для споживача на АЗС визначається трьома складовими: закупівельна вартість нафтопродуктів, рівень податків (акциз) і витрати операторів.

Щодо закупівельної вартості (ціна на кордоні): на цьому рівні ціна визначається нафтопереробником, транспортером, трейдером.

Щодо рівня податків: у період з квітня 2018 року до липня 2019 року у Податковий кодекс України не було внесено змін щодо підвищення акцизу на пальне.

Щодо витрат операторів розподілу (платників акцизного податку): відповідно до нового Порядку електронного адміністрування реалізації пального (ЗУ №2628, постанова КМУ від 24 квітня 2019 року № 408), запроваджується нова система адміністрування акцизного податку на паливо та спирт етиловий з 01.07.2019 р. Проте станом на липень нормативна база не готова для запуску роботи нової системи. Згідно з нормами Податкового кодексу особи, які здійснюють реалізацію пального або спирту етилового, підлягають обов'язковій реєстрації як платники акцизного податку і до 01.07.2019 повинні зареєструвати всі акцизні склади, розпорядниками яких вони є. Що ж стосується ціни і побоювань через можливий дефіцит пального, експерти повідомляють, що причин для занепокоєння немає. Адже ідея реформи зводиться не до додаткового фінансового навантаження на бізнес і споживача, вартість ліцензій є незначною, а спрямована на очищення ринку від нелегалів.

Враховуючи те, що у період з квітня 2018 року до липня 2019 року не було ухвалено рішень, які б повпливали на ріст цін на нафтове пальне або привели до монополізації, тому обіцянці після позачергових виборів ВРУ і незадовго до відставки уряду присвоєно статус «виконано».