Обіцянка політика

  • Народний депутат України
  • Член депутатської фракції "Батьківщина"
  • Перший заступник голови Комітету з питань бюджету

Крулько запевнив, що фракція "Батьківщина" не допустить приватизації частки української газотранспортної системи

5 березня 2018 року народний депутат Іван Крулько запевнив, що фракція "Батьківщина" не допустить приватизації частки української газотранспортної системи (1:12:40 - 1:13:02).
У процесі
Сказано 5 березня 2018 р.
Контроль виконання через 1 рiк.

Джерело

  • https://www.youtube.com/watch?v=wQl4VJrcX9s&list=PLD3A76B6F97CB8430&index=5&t=0s
  • http://utg.ua/utg/about-company/unbundling-project/
  • https://www.bbc.com/ukrainian/features-48743161
  • https://censor.net.ua/ua/news/3141915/voseny_rada_moje_uhvalyty_zakon_pro_kontsesiyu_zelenskyyi

Результат

Станом на серпень 2019 року в Україні триває вирішення процесу анбандлінгу та передання газотранспортної системи в управління незалежному операторові.Це залежить відд багатьох факторів та процедур. Іван Крулько є новообраним депутатом і має можливість далі контролювати дане питання, тому обіцянка залишається зі статусом "в процесі".

Відділення незалежного оператора ГТС заплановано з 1 січня 2020 року. "Нафтогаз" планує здійснити анбандлінг (відокремлення оператора ГТС ) за моделлю ISO (Independent System Operator), яка забезпечує захист інтересів України в рамках арбітражу проти "Газпрому" на $12 млрд. ISO, на відміну від моделі OU (Ownership unbundling), на якій наполягає Кабінет Міністрів, не потребує приватизації ГТС України.

Для активізації процесу анбандлінгу та передання газотранспортної системи в управління незалежному операторові Верховна Рада має ухвалити в другому читанні законопроект "Про концесію".

За прогнозами президента Зеленського, восени 2019 року буде ухвалено закон про концесії, який дасть можливість державі безпечно працювати з приватним сектором і приватними компаніями.

Нагадаємо, в квітні 2018 року Рада прийняла в першому читанні законопроєкт №8125 "Про концесію", який передбачає можливість застосування концесії в будь-якій сфері господарської діяльності та впроваджує прозору процедуру ухвалення рішення про вибір концесіонера.

Станом на серпень 2019 року Україна впроваджує європейський підхід та зобов’язалася виділити оператора ГТС в незалежну структуру. Новий оператор ГТС має отримати незалежність не тільки від поточного власника – Нафтогазу, але й від будь-яких інших впливів з боку виробників та постачальників природного газу та електрики, зокрема через вертикаль органів державної влади.

На виконання міжнародних зобов`язань Урядом було розроблено план реструктуризації ПАТ «НАК «Нафтогаз України» з метою відокремлення діяльності з транспортування природного газу (постанова КМУ від 1 липня 2016 р. № 496). Пізніше в рамках реалізації плану анбандлінгу Кабінет Міністрів України прийняв рішення про створення ПАТ«Магістральні газопроводи України» (постанова КМУ від 9 листопада 2016 р. № 800).

Після того, як було сформовано та почала працювати наглядова рада АТ «Магістральні газопроводи України» (МГУ), між нею та наглядовою радою НАК «Нафтогаз України» 24 липня 2018 року було підписано Меморандум про взаєморозуміння щодо відокремлення оператора ГТС (анбандлінгу).