Обіцянка політика

Гройсман зобов'язаний забезпечити реформування структури та функціоналу міністерств

14 квітня 2016 року Верховна Рада України призначила прем’єр-міністром України Володимира Гройсмана. Програма діяльності Кабміну зобов'язує Володимира Гройсмана забезпечити реформування структури та функціоналу міністерств, що передбачає: запровадження середньострокових стратегій міністерств, показників оцінки ефективності їхньої діяльності; підготовку проектів законодавчих актів на основі аналізу політики, оцінки регуляторного впливу, з урахуванням позицій заінтересованих сторін; залучення народних депутатів до підготовки концепцій законопроектів; забезпечення персонального представлення та супроводження урядових законопроектів у парламенті; вдосконалення механізму оцінювання законопроектів на відповідність вимогам законодавства ЄС; підвищення ролі міністра в управлінні відповідною сферою; запровадження посад Державного секретаря; підвищення спроможності міністерств щодо формування державної політики, укрупнення структурних підрозділів міністерств та розширення повноважень їх керівників.
Виконано
Сказано 14 квітня 2016 р.

Джерело

  • http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=248958510
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-19#n7
  • https://minjust.gov.ua/news/ministry/minyust-prezentuvav-strategiyu-roboti-na-nastupni-3-roki
  • http://www.me.gov.ua/Documents/Detail?lang=uk-UA&isSpecial=True&id=e9289fb3-8210-4f07-9236-93829c836158&title=StrategichniiPlanDiialnostiMinisterstvaEkonomichnogoRozvitkuITorgivliUkrainiNa2017-2021-Roki-aktualizovanii-
  • https://mtu.gov.ua/news/29858.html
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1023-2017-%D1%80
  • https://enefcities.org.ua/novyny/uryad-pryynyav-strategiyu-ekologichno-polityky-ukrany-na-period-do-2030-roku/
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/pro-zatverdzhennya-zavdan-klyuchovih-pokaznikiv-rezultativnosti-efektivnosti-ta-yakosti-sluzhbovoyi-diyalnosti-derzhavnih-sluzhbovciv-yaki-zajmayut-posadi-derzhavnih-753
  • https://www.minfin.gov.ua/uploads/redactor/files/%D0%97%D0%B2%D1%96%D1%82_%D0%A1%D0%A3%D0%94%D0%A4_%D0%B7%D0%B0_2018.pdf
  • Лист Мінекономрозвитку від 19 квітня 2018 року
  • https://eu-ua.org/metodolohiia-perevirky-vidpovidnosti-zakonodavstvu-yes-i-skladannia-tablyts-vidpovidnosti
  • https://minjust.gov.ua/m/sekretariat-derjavnogo-sekretarya-ministerstva
  • https://minjust.gov.ua/m/sekretariat-derjavnogo-sekretarya-ministerstva
  • https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/Zvit%202018.pdf
  • https://www.kmu.gov.ua/storage/app/sites/1/uploaded-files/Zvit%202018.pdf
  • https://www.facebook.com/MinregionUkraine/posts/1007038776046228/
  • Концепція оптимізації системи центральних органів виконавчої влади
  • http://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=249474263

Результат

Протягом 2016-2019 років міністерства створювали та затверджували середньострокові плани та стратегії діяльності. Наприклад: Стратегічний план діяльності Міністерства економічного розвитку і торгівлі України на 2017-2021 роки; Стратегічний план діяльності Міністерства юстиції на 2018 рік та наступні 2 бюджетні періоди. Також Кабмін затверджував стратегії, що стосуються діяльності всього уряду та профільних міністерств, серед них: Стратегія розвитку органів системи Міністерства внутрішніх справ на період до 2020 року; Стратегія реформування системи управління державними фінансами на 2017-2020 роки.

Також уряд запровадив показники оцінки ефективності діяльності міністерств. Так, після ухвалення стратегій розроблялися плани їхньої реалізації, які містять індикатори та терміни виконання, дотримання яких свідчать про ефективність діяльності ЦОВВ. У грудні 2018 року розпорядженням КМУ було ухвалено ключові показники результативності, ефективності та якості службової діяльності державних службовців, які займають посади державних секретарів міністерств.

Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 19 квітня 2018 року, міністерствами та ЦОВВ на постійній основі при розробленні проектів урядових рішень враховується оцінка регуляторного впливу та позиції заінтересованих сторін, а також береться до уваги Методика проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта.

З метою налагодження співпраці з Радою, народні депутати залучалися до підготовки концепцій законопроектів, представники уряду та міністерств представляли та супроводжували урядові законопроекти у парламенті. З метою вдосконалення механізму оцінювання законопроектів на відповідність вимогам законодавства ЄС Урядовим офісом з питань європейської та євроатлантичної інтеграції було розроблено методологію перевірки відповідності законодавству ЄС і складання таблиць відповідності.

Для підвищення ролі та ефективності діяльності міністра в управлінні відповідною сферою було запроваджено посаду Державного секретаря міністерства. Державний секретар підзвітний і підконтрольний міністру (забезпечує підготовку пропозицій щодо виконання завдань міністерства та подає їх на розгляд міністру, готує та подає міністру для затвердження плани роботи міністерства, звітує про їх виконання), очолює секратаріат (апарат) міністерства, та виконує ряд інших функцій відповідно до Закону «Про державну службу».

Відповідно до звіту уряду за 2018 рік, з метою підвищення спроможності міністерств щодо формування державної політики у 10 міністерствах та секретаріаті КМУ було створено 58 директоратів та призначено понад 500 держслужбовців. Також відбувалося укрупнення структурних підрозділів міністерств та розширення повноважень їх керівників. Структурні підрозділи і посади державної служби, функції яких були передані до директоратів, крім функцій з реалізації політики, були включені до структури відповідного директорату як укрупненого самостійного структурного підрозділу із забезпеченням їх підпорядкування керівнику директорату.

Враховуючи те, що уряд забезпечував реформування структури та функціоналу міністерств, тому програмному зобов'язанню присвоєно статус «виконано».