Обіцянка політика

Гройсман зобов'язаний запровадити європейські стандарти будівництва та утримання доріг

14 квітня 2016 року Верховна Рада України призначила прем’єр-міністром України Володимира Гройсмана. Програма діяльності Кабміну зобов'язує Володимира Гройсмана запровадити європейські стандарти будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг шляхом: посилення контролю за дотриманням норм вагового навантаження; закріплення норм щодо гарантійного обслуговування як обов’язкової умови контрактів; розмежування функцій замовника та виконавця робіт з будівництва, реконструкції, ремонту та експлуатації доріг.
Виконано
Сказано 14 квітня 2016 р.

Джерело

  • https://www.kmu.gov.ua/control/uk/publish/article?art_id=248958510
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-19#n7
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/minregion-vvodit-obovyazkove-vikoristannya-perevantazhuvachiv-pri-ukladanni-asfaltu-na-najbilshih-trasah
  • https://ukravtodor.gov.ua/press/news/slavomir_novak_pro_zminy_v_upravlinni_dorozhnoiu_haluzziu_harantii_na_remonty__tendery__yevropeiskyi_pidkhid_rozvytku_merezhi.html
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/v-ukrayini-bude-zvuzhena-shirina-smug-ruhu-pri-proektuvanni-ta-budivnictvi-dorig-lev-parchaladze
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/npas/249776005
  • https://www.kmu.gov.ua/ua/news/novi-gabaritno-vagovi-kompleksi-rozyizhdzhayutsya-ukrayinoyu
  • https://ua.interfax.com.ua/news/general/593085.html

Результат

Протягом 2016-2019 років уряд запроваджував європейські стандарти будівництва та утримання доріг. Впроваджено жорсткіші вимоги до підрядників – за всіма контрактами на середній ремонт доріг – гарантія не менше 5 років, на капітальний ремонт доріг – не менше 10 років. З метою посилення контролю за дотриманням норм вагового навантаження було закуплено понад 70 габаритно-вагових комплексів та проведено відповідне навчання інспекторського складу.

Для розмежування функцій замовника та виконавця робіт урядом у грудні 2016 року було ухвалено постанову № 1065, відповідно до якої замовник – юридична особа, яка має у власності або в користуванні земельну ділянку чи на балансі якої перебувають наявні автомобільні дороги загального користування і яка розміщує замовлення на виконання дорожніх робіт, приймає завершені роботи та оплачує їх; підрядник – юридична особа будь-якої форми власності, що уклала із замовником договір підряду про виконання дорожніх робіт; інженер-консультант – особа, яка надає дорожні консультаційні послуги з урахуванням умов, визначених у контрактах міжнародної федерації інженерів-консультантів FIDIC, або є міжнародним аудитором. Підрядник у строк, визначений інженером-консультантом і погоджений із замовником, повинен усунути виявлені порушення та повідомити про це інженеру-консультанту та замовнику.

Мінрегіоном було введене обов’язкове використання перевантажувачів при укладанні асфальту на найбільших трасах. За підрахунками експертів, це сприятиме підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовжить строк служби таких доріг та мінімізує появу вибоїн, тріщин та викришування. Також було введено нову норму в ДБН щодо звуження ширини смуг руху в містах і селах з метою впровадження європейських стандартів щодо безпеки на дорогах. Відповідно до інших ДБН, з 1 вересня 2019 року на дорогах можна буде встановлювати шумову дорожню розмітку.

Враховуючи наведену інформацію, програмному зобов'язанню присвоєно статус «виконано».