Обіцянка політика

Після початку повномасштабної війни, яку розв’язала рф проти України, моніторинг виконання обіцянок тимчасово зупинено

Розенко зобов'язаний вдосконалити систему соціального страхування

14 квітня 2016 року Верховна Рада України призначила віце-прем'єр-міністром України Павла Розенка. Програма діяльності Кабміну зобов'язує Павла Розенка вдосконалити систему соціального страхування, що передбачає: розвиток недержавного пенсійного та медичного страхування; забезпечення ефективності загальнообов’язкового державного соціального страхування; запровадження загальнообов’язкового державного медичного страхування; створення передумов для запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування.
Не виконано
Сказано 14 квітня 2016 р.

Джерело

  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1099-19#n7
  • https://www.5.ua/suspilstvo/koly-v-ukraini-zapratsiuie-nakopychuvalna-systema-pensii-i-vid-koho-tse-zalezhyt-rozenko-181276.html
  • http://cost.ua/news/683-pension-burden-2019
  • https://www.ukrinform.ua/rubric-society/2725090-ukraincam-na-pocatok-roku-zaborguvali-ponad-milard-likarnanih.html
  • https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1057-15
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64837
  • https://finpost.com.ua/news/10391
  • https://ukr.segodnya.ua/ukraine/s-kazhdogo-po-400-grn-v-mesyac-v-ukraine-predlagayut-vvesti-medicinskoe-strahovanie-1182586.html
  • http://moz.gov.ua/article/reform-plan/dostupne-medichne-strahuvannja---nastupnij-etap-reformi-moz-ukraini-
  • https://hromadske.ua/posts/yak-nakopichiti-pensiyu-abo-sho-take-nederzhavnij-pensijnij-fond
  • http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=64837
  • https://www.epravda.com.ua/news/2019/01/18/644416/

Результат

Протягом 2016-2019 років Закон України «Про недержавне пенсійне забезпечення» не було оновлено відповідно до Директив ЄС, зокрема, 2003/41/ЄС та 2016/2341. При цьому, пунктами 765-770 Плану заходів з виконання Угоди про асоціацію між Україною, з однієї сторони, та Європейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами, з іншої сторони, затвердженого постановою Кабінету міністрів України від 25.10.2017 №1106, передбачено імплементацію ряду положень Директиви 2003/41/ЄС Європейського Парламенту та Ради від 3 червня 2003 р. про діяльність установ трудового пенсійного забезпечення та нагляд за ними. Положення зазначених директив покликані, в першу чергу, посилити захист прав споживачів, встановлення єдиних вимог і підходів до регулювання ринку накопичувального пенсійного забезпечення. Також, держава не гарантує накопичені заощадження, як у випадку з банківським депозитом.

Станом на червень 2019 року в Україні працює добровільне медичне страхування (ДМС), але тільки 5-6% українців мають поліс ДМС. Страховики пропонують ДМС, переважно, робочим колективам – тобто, його може оформити роботодавець для своїх співробітників. ДМС почне розвиватися, коли в Україні з'явиться база всіх пацієнтів. Тоді страхова розумітиме, з яким станом здоров'я до неї приходить людина.

За словами очільниці МОЗ, повноцінне медичне страхування українці отримають, коли реформу буде впроваджено на усіх рівнях надання медичної допомоги – у 2020 році.

У зв’язку з недонадходженням у 2018 році до бюджету Фонду соціального страхування запланованого обсягу єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування у сумі 871,7 млн грн, станом на 1 січня 2019 року залишилися несплаченими виплати на матеріальне забезпечення у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності у сумі 1,042 млрд гривень.

Під кінець 2018 року стало відомо, що запровадження накопичувальної системи відкладається на рік, натомість в бюджеті закладається підвищення пенсій. За словами міністра соцполітики Реви, Кабінет міністрів зможе розпочати введення накопичувальної пенсійної системи після того, як Верховна Рада підтримає відповідний законопроект. За його словами, відповідно до регламенту Верховної Ради, уряд не мав права подавати свій законопроект при наявності відповідного депутатського (законопроект №6677). Станом на червень 2019 року депутатський законопроект не ухвалено, і тому уряд не може розпочати запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування.

Враховуючи те, що протягом 2016-2019 років уряду не вдалося: забезпечити розвиток недержавного пенсійного та медичного страхування, забезпечити ефективність загальнообов’язкового державного соціального страхування, запровадити загальнообов’язкове державне медичне страхування, створити умови для запровадження накопичувальної системи пенсійного страхування, тому програмному зобов'язанню незадовго до позачергових виборів ВРУ і відставки уряду присвоєно статус «не виконано».