Ціну на бензин знову обіцяють знизити

Читать на русском

Питання вартості бензину довгий час залишається чи не одним з найболючіших та найсуперечливіших, адже воно прямим чином впливає на продуктове ціноутворення, яке, в свою чергу, суттєво зменшує купівельну спроможність громадян. Неодноразові спроби влади зупинити процес подорожчання паливно-мастильних матеріалів не отримували продовження або одразу зазнавали невдач.

Навесні 2010 року Перший віце-прем'єр-міністр України Андрій Клюєв заявив, що найближчими днями вартість бензину знизиться на 5%, однак, згідно з інформацією Держкомстату, у квітні і травні ціни продовжували зростати. У січні 2011 року Прем'єр-міністр Микола Азаров запевнив, що до березня не буде різкого підвищення цін на нафтопродукти, але вже у лютому було зафіксовано значний їх стрибок. Тоді Глава Уряду повідомив про намір влади сприяти заміщенню на ринку імпортного бензину вітчизняним для стабілізації вартості паливно-мастильних матеріалів в Україні. Влітку того ж року Міністр енергетики Юрій Бойко виключив подорожчання нафтопродуктів з 1 вересня, коли перестануть діяти знижені акцизи. Натомість, всупереч прогнозам, у вересні вартість продовжувала зростати.

Навесні поточного року Юрій Бойко повідомив, що в Уряді розраховують знизити роздрібні ціни на бензин А-95 з 11 грн./л до 10,5 грн./л і утримувати їх на цьому рівні. Однак у квітні спостерігалося незначне їх зростання з поступовим падінням у червні до 10,7 - 10,8 грн./л. , а вже на початку вересня роздрібна вартість паливно-мастильних матеріалів знову почала зростати у зв'язку з подорожчанням долара. Міністр енергетики пообіцяв, що Уряд здійснюватиме тактичні і стратегічні кроки для забезпечення стабільності на ринку нафтопродуктів. Зокрема, планується впровадити додавання в бензин біоетанолу. Нещодавно Юрій Бойко знов повідомив, що подорожчання  палива найближчим часом країні не загрожує.

Зважаючи на те, що вартість імпортних енергоносіїв висока, а вітчизняні нафтокомпанії прагнуть отримувати надприбутки, зменшити ціну на бензин або хоча б залишити її на існуючому рівні - завдання не з легких, адже в такому разі держава мусить компенсувати постачальникам відповідні суми, які сягають десятків тисяч, а то й мільйонів доларів, причому для цього повинна існувати потужна законодавча база, якої поки що, на жаль, в Україні немає.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: