Українське літакобудування – подвійний форсаж від уряду

Читать на русском

Ви коли-небудь замислювались над станом справності літаків, якими ми літаємо? Українські авіакомпанії невпинно нарощують географію польотів та кількість рейсів, не закуповуючи при цьому нових літаків. Більшість машин застарілі, але продовжують виконувати по декілька перельотів на добу. Логіка проста: навіщо витрачати гроші на нові дорогі літаки, коли можна нарощувати прибутки, експлуатуючи застарілу техніку?

Минулого року уряд не укладав жодних угод про закупівлю літаків українського виробництва, хоча колишній Міністр інфраструктури  Борис Колесніков планував закупити щонайменше 10 українських літаків з подальшою передачею їх вітчизняним авіакомпаніям. Однак, за офіційною інформацією Міністерства інфраструктури, протягом трьох кварталів 2012-го року в експлуатацію на умовах лізингу було введено лише один літак АН-148 українського виробництва, ще два таких літаки планувалося залучити до кінця року. Підкреслимо, що постачання цих літаків здійснюється за угодами, укладеними ще в 2007 - 2008 роках.

Тим не менш, під час «години запитань до уряду» у Верховній Раді Прем’єр-міністр Микола Азаров заявив, що Україна має всі можливості, аби виготовляти понад 50 літаків на рік. Ще недавно він оголошував більш скромні обсяги нарощення літакобудування - згідно с програмою активізації розвитку економіки на 2013-2014-ті роки виробництво літаків в Україні буде доведено до 20-ти одиниць на рік.

Таку впевненість очільнику уряду надала нещодавня передача першого серійного літака АН-158 Республіці Куба. До речі, 10 із заявлених 20-ти одиниць літаків припадають саме на українсько-кубинський контракт. Зазначимо, що Борис Колесніков обіцяв створити сприятливі умови для того, щоб українські авіакомпанії також мали можливість закупити літаки АН-158. Однак Прем’єр-міністр під час передачі літака Кубі про це не згадував…


Підписуйтесь на наші аккаунти в Telegram та Facebook, щоб першими отримувати важливі новини та аналітику.


Загрузка...