Потрібно розпочати подібні ініціативи з впровадженням іноземного бізнесу у таких монополістах, як НАН «Енергоатом, «Центренерго, «Укрзалізниця, «Укравтодор, а не лише в «Укрнафті».
Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів адвокат, партнер Адвокатського Об’єднання «Нечаєв і Партнери», член координаційної ради молодих юристів при Мін’юсті України Сергій Кампо, аналізуючи інформацію, що в «Укрнафті» та «Укртранснафті» буде іноземний менеджмент.
«Відповідно до чинного законодавства, працевлаштування іноземних громадян на керівні посади у державних та частково державних компаніях можливе за умови дотримання відповідних корпоративних процедур, зокрема, прийняття загальними зборами таких підприємств відповідних рішень та отримання новим працівником відповідного дозволу на працевлаштування, з чим в обидвох випадках, скоріше за все, не повинно виникнути проблем. Варто розрізняти новий тренд з працевлаштування міністрів, що у минулому були громадянами США, Грузії тощо, та працевлаштування керівництва державних підприємств. Адже займання посад у міністерствах та відомствах згідно Конституції вимагає наявність виключно українського громадянства, чого не передбачено для кервіництва підприємством з державною часткою у статутному капіталі, так як керувння державним підприємством не є державною службою», – пояснює спеціаліст.
За його словами, щодо питання державної таємниці, то її наявності та межі широкому загалу навряд чи є відомими. Однак навіть у разі її існування, дозвіл на доступ керівника-нерезидента до неї повинна надавати Служба безпеки України.
«Звичайно, якщо спеціальні служби України до або після призначення іноземних осіб на відповідні посади до державних підприємств виявлять у діях або у історії таких осіб факти, що свідчать про загрозу безпеці України, то щодо таких осіб повинні бути вжиті відповідні заходи», – розповідає юрист.
Продовжуючи, він зазначив, що ініціатива в цілому повинна мати всебічну підтримку та широке запровадження. На жаль, діяльність переважної більшості держпідприємств є непрозорою, неефективною, а як наслідок – збитковою та дорогою. Практика управління та менеджменту відстає від світових стандартів та методологій. Доцільно б було розпочати подібні позитивні процеси з такими монополістами як НАН «Енергоатом», «Центренерго», «Укрзалізниця», «Укравтодор» – підприємствами, що мають стратегічне значення та повинні стати рушійними галузевими структурами на шляху до «економічного дива» України.
«Висока оплата кваліфікованого та неупередженого менеджменту однозначно покликана окупитися прибутковістю таких підприємств. Така практика свого часу допомогла більшості розвинених на сьогоднішній день азіатських країн, які мали подібні до українських проблеми із корупцією та неефективним управлінням. Деякі з них (наприклад, Сінгапур) задля викорінення корупції вдавались навіть до радикальніших дій – з метою забезпечення справедливого правосуддя визнавали юрисдикцію Королівського Суду Великої Британії, що дозволило заручитися довірою інвесторів і сприяло збільшенню інвестицій, зокрема і в державний сектор економіки», – підсумував адвокат.
Зазначимо, Яценюк прийняв рішення, що тепер усі керівники держкомпаній мають обиратися тільки на відкритому конкурс. При цьому прем'єр запевнив, що це відбуватиметься максимально прозоро: «Публічно, в прямому ефірі, і тут уже не вийде вставляти кума, брата чи свата».
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»