В коаліційній угоді є пункт, який забороняє рекламу ліків, з метою відучити пацієнтів від самолікування.
Про це в коментарі «Слову і Ділу»розповіли президент клініки «Борис» Михайло Радуцький, політолог Володимир Фесенко та медіаконсультант Євген Федченко.
«Рекламувати в мас-медіа лікарські препарати - неправильно, тому що люди починають займатися самолікуванням. Це не введення України, так живуть у всій Європі, а Україна планує стати членом ЄС. Споживач повинен отримати рецепт, в якому буде написано діючу речовину, а далі фармацевт в аптеці повинен запропонувати пацієнту препарат залежно від ціни і якості, а не бренду. А лікар, не повинен займатися рекламуванням медпрепаратів», - вважає Михайло Радуцький.
З його слів, якщо фармкомпанії хочуть просувати свої послуги, вони повинні організовувати конференції для лікарів, пояснювати їм про властивості ліків, рекламуватися в спеціалізованих медичних виданнях, але не на мас-медіа.
«Людині без медичної освіти не можна показувати рекламу «Арбідолу» або «Амезіна», а потім рятувати цього пацієнта в токсикології. Для медійників це, безумовно, величезна втрата частки ринку, але ж це не менша втрата, ніж коли заборонили рекламу алкоголю і тютюну, й тим не менш вихід для реклами цих товарів медійники знайшли», - пояснює фахівець.
Проте, політолог Володимир Фесенко не такої категоричної думки у питанні трансляції у мас-медіа лікарських засобів.
«Краще буде ввести обмеження, або якісь міри відповідальності за недоброякісну рекламу ліків, але не заборону», - говорить Фесенко.
Також, на сьогоднішній момент, відомо, що провідні об'єднання галузі медіа вже звернулися до президента й депутатів з проханням вилучити цей пункт із КС, але поки його тільки перемістили в кінець Угоди. Звернення підписали Асоціація «Індустріальний Телевізійний Комітет», Незалежна асоціація телерадіомовників, Українська Асоціація Видавців Періодичної Преси, Всеукраїнська Рекламна Коаліція, Асоціація «Незалежні регіональні видавці України».
Медіаексперти впевнені, це позбавить мас-медіа левової частки заробітку і поховає вільний ринок ЗМІ.
«Відсутність реклами вплине й на якість самих препаратів, появи підробок і до повернення діяльності недобросовісних розповсюджувачів «ліків від усіх хвороб», - вважає медіаконсультант Євген Федченко.
Читайте також: Всі бажаючі кияни можуть стати «патрульними»
Нагадаємо, що ця заборона має не суперечити вимогам ст. 4 Закону України «Про захист прав споживачів», в якому сказано, що споживачі під час придбання, замовлення або використання продукції, яка реалізується на території України, для задоволення своїх особистих потреб мають право на необхідну, доступну, достовірну та своєчасну інформацію про продукцію, її кількість, якість, асортимент, а також про її виробника (виконавця, продавця).
ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS
та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»