Поки Бурбак обіцяє відкрите небо з ЄС, українці все менше літають літаками

Читать на русском

Стабілізаційні кредити від уряду не можуть врятувати українських авіаперевізників від банкрутства, а крім того, надання таких кредитів – ризикована справа, адже практика показує, що це лише відтягує момент їхнього банкрутства і зрештою ті зникають з ринку разом із державними грошима.

Таку думку висловив комерційний директор авіакомпанії WizzAir Вадим Третяк, коментуючи звернення компанії «Міжнародні авіалінії України» до Кабінету міністрів з вимогою надати підприємству стабілізаційний кредит розміром у 100 млн дол, пише «Слово і Діло» з посиланням на «Економічну правду».

«Прямі інвестиції в окремі авіакомпанії, як показала європейська практика, лише відтягують момент їх банкрутства. Перевізники зникають разом з державними коштами», – зазначає Третяк. У той же час, експерт упевнений, що позитивний поштовх для розвитку українського ринку авіаперевезень дасть підписання угоди про «відкрите небо» з ЄС.

«Для підтримання ринку авіаперевезень в Україні потрібно нарешті підписати угоду про Спільний авіаційний простір з Європою. Вона визначить майбутнє вітчизняної авіації: виявить сильніших гравців і дасть можливість кожному зайняти свою нішу», – додав експерт.

Тим часом, за оцінками Державіаслужби, в Україні до кінця 2014 року пасажиропотік в галузі зменшиться на 30-35%, тобто на 9,9-10,6 млн людей.

«Слово і Діло» відзначає, що в Міністерстві інфраструктури встигли роздати цілу низку обіцянок щодо зазначеної угоди. Змальовані Максимом Бурбаком перспективи виглядають справді райдужними. Так, навесні міністр пообіцяв, що в разі укладення угоди, вартість перельотів у європейських напрямках знизиться, а аеропортові збори будуть зменшені. Авіаперевізникам «відкрите небо» мало би гарантувати зростання пасажиропотоку на 10-15% та здорову конкуренцію на ринку.

Однак досі цим обіцянкам міністра не судилося збутися. Як відомо, 5 червня, в день анонсованого підписання Угоди про Спільний авіаційний простір з ЄС, церемонію відмінили з ініціативи європейської сторони. Офіційною причиною стали неузгоджені позиції Іспанії та Великобританії щодо Гібралтару. Спочатку укладення договору перенесли до моменту підписання Угоди про Асоціацію, тепер же воно відкладене на невизначений термін.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: