Початок будівництва «Повітряного експресу» - очікувана подія поточного року. Незважаючи на неодноразові заяви відповідальних осіб, у червні почати будівництво залізниці сполученням аеропорт «Бориспіль» - Київ не вийшло. Більше того, отримавши фінансування від Експортно-імпортного банку Китаю, реалізація проекту не стартувала й до сьогодні.
Технічний проект електрички з Києва до аеропорту "Бориспіль", за словами тодішнього Міністра інфраструктури Бориса Колеснікова, планували підготувати до кінця січня 2011 року, проте незабаром в прес-службі Прем'єр-міністра заявили, що будівництво залізничної гілки відкладається, і проект буде реалізований протягом 2012 року. За фактом же цього не сталося: у листопаді Китайська машинобудівна компанія (CMEC) і Держінвестпроект підписали технічну угоду щодо врегулювання низки пунктів, які служили перешкодою для початку фінансування проекту Експортно-імпортним банком Китаю. Тільки 19 червня 2013 року останній відкрив фінансування "Повітряного експресу" (відзначимо, що губернатор Київської області Анатолій Присяжнюк прогнозував початок повномасштабного будівництва не пізніше 8 червня).
Найбільша кількість обіцянок, які не відзначилися результатом, належить голові Державного агентства з інвестицій та управління національними проектами України Владиславу Каськіву.
Кілька років тому він повідомив, що будівництво 5-кілометрової гілки, яка повинна з'єднати аеропорт "Бориспіль" і станцію "Київ-Пасажирський", почнеться в 2011 році. Урочисте відкриття відбулося в строк, проте насправді роботи не почалися, а лише був закладений символічний камінь. Пізніше чиновник заявив, що початок реалізації проекту планується відразу після закінчення Чемпіонату Європи з футболу, після чого терміни були перенесені на початок весни поточного року, потім на кінець травня і згодом - на кінець червня. При цьому В. Каськів уточнив, що після завершення будівництва залізниці до аеропорту "Бориспіль" проект буде переданий в концесійне управління або у приватну власність європейському оператору.
У зв'язку з низьким ступенем старанності голови Держінвесту доцільно в цілому поглянути на результати його діяльності на даному посту.
Значна кількість обіцянок В. Каськіва на перспективу стосуються будівництва LNG-терміналу, який повинен дозволити виробляти газ на 20% дешевше російського. Перша платформа для терміналу, за його словами, буде побудована в 2014 році, тоді ж почнуться і перші поставки газу. У цілому завершити реалізацію проекту планується через 3-4 роки.
З метою поліпшення якості охорони материнства було розпочато реалізацію Національного проекту з відкриття перинатальних центрів в Україні. Так, до кінця 2011 року планувалося створити 8 таких установ, в 2012 - 9, а в поточному - 10. За фактом же перинатальні центри, відкриття яких мало відбутися у 2011 році, були введені в експлуатацію тільки в 2012, відповідно, відкладалося і відкриття наступних. При цьому окремо взяті центри відкривалися так само із запізненням (перинатальний центр в Харкові був відкритий тільки в березні, хоча передбачалося це зробити в лютому, а подібна установа в Донецьку - тільки в травні замість заявленого березня).
Інші обіцянки В. Каськіва стосуються інвестиційної діяльності, поліпшення якості питної води, впровадження нових стандартів в системі середньої освіти, будівництва доступного житла, індустріальних парків та іншого.
Так, наприклад, в 2010 році в Україну планувалося залучити не менше $ 12 млрд. прямих іноземних інвестицій, у 2011 - $ 7,5 млрд., у 2012 - $ 10 млрд. За фактом же за перший рік надійшло лише 40% зазначеного обсягу, за другий - трохи більше 60% і за останній - всього 25%.
Аналогічна ситуація склалася і з забезпеченням міст чистою питною водою. Цей процес повинен був завершитися до кінця 2011 року, проте тільки в січні наступного року держава замовила розробку техніко-економічного обгрунтування проекту німецької компанії, яка, крім усього іншого, повинна була перевірити всі вітчизняні системи очищення води. При цьому до кінця 2012 року в рамках реалізації нацпроекту "Якісна вода" була встановлена тільки одна точка продажу очищеної води в Одесі замість планованих 300 (у тому числі в Луганську і Маріуполі).
Разом з тим, В. Каськіву вдалося досягти деяких успіхів у галузі середньої освіти: у 2012 році почав діяти пілотний проект з впровадження системи електронного навчання для учнів 7-х класів в рамках нацпроекту "Відкритий світ".
Як бачимо, за всі останні роки успіхи Державного агентства з інвестицій можна оцінити досить скромно. Можливо, такий стан і задовольняє чиїсь особисті чи вузькокорпоративні інтереси, але навряд чи це вигідно для подальшого прогресивного розвитку країни.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»