Обіцянки Голови КМДА О. Попова щодо підготовки до Євро 2012
Обiцяно
Виконано
Не виконано
Керманичу Київської міськдержадміністрації вдалося реалізувати найбільше поміж мерів приймаючих міст інфраструктурних проектів. І "виною" тут не тільки Євро - Київ є стратегічним містом. І для Президента, і для Партії регіонів вкрай необхідно тримати ситуацію в столиці під контролем, а кандидатура Олександра Попова є основною на заняття вакантної посади Київського міського голови. Отже простежувалося намагання одним пострілом вбити двох зайців: підготуватися до Чемпіонату Європи та продемонструвати киянам, що в місті відбуваються позитивні зміни і творець цих змін ніхто інший як О. Попов.
До досягнень останнього слід віднести те, що було побудовано декілька нових об'єктів дорожньої інфраструктури: розв'язка біля станції метро"Дніпро", шляхопровід на вул. Сортувальній, розв'язка на примиканні проспекту Науки до Столичного шосе. Також була проведена реконструкція проспекту Бажана. У квітні поточного року було відкрито новий термінал аеропорту "Київ", що став повітряними воротами для футбольних збірних, літаки яких приймалися саме цим аеропортом.
Разом з тим не встигли побудувати під’їзну дорогу до аеропорту «Київ». А розв'язку біля мосту Патона ввели в експлуатацію не в березні, як заявляв О.Попов, а 9 травня 2012 року. До того ж комісія, що приймала цей об'єкт спочатку заборонила експлуатацію розв'язки адже цей вузол виявився дуже незручним і заплутаним.
Іншим досягненням столичного керманича можна вважати забезпечення Києва новим комунальним транспортом - обіцянка про те, що в березні 2012 року на маршрути вийдуть нові автобуси та тролейбуси, придбані за кредитні кошти ЄБРР, була виконана. Однак не була виконана обіцянка про те, що нові тролейбуси будуть обладнані кондиціонерами. Як заявили в мерії, наразі в експлуатацію надходять транспортні засоби за договорами 2008 року, якими не було передбачено оснащення тролейбусів кондиціонерами. Машини за новими договорами (з кондиціонерами) почнуть надходити до столиці лише з 2013 року. Також не стали реальністю слова Голови КМДА, що були розтиражовані на численних рекламних носіях по всьому місту, про те, що Київ отримає понад 400 нових тролейбусів і автобусів весною 2012 року. Звісно, що тут не було конкретної прив'язки до Євро-2012, але зрозуміло, що відсутність достатньої кількості нового транспорту не личила б столиці в контексті такого масштабного міжнародного форуму. Отже, в результаті, за повідомленнями ЗМІ (з посиланням на КМДА), в зазначений період було придбано 150 автобусів та 60 тролейбусів. А згідно отриманої нами відповіді від Начальника Головного управління транспорту та зв'язку КМДА Є. Водовозова, цифри ще менші.
Таким чином, сучасних тролейбусів та автобусів вистачило лише для забезпечення центральної частини міста. Більш віддалені ж райони отримали одиниці нових машин.
Щодо забезпечення гостей ЧЄ-2012 місцями для проживання, то з обіцяних Поповим 9 нових готелів ( Планувалося введення в експлуатацію готелів загальним номерним фондом 1 тис. 426 номерів. Це готелі «Фермонт», «Автограф», «Старо», «Холідей Інн», «Лейпциг», «Ібіс», «Готель-Парк «Київ», «Арт Роял», «Вісак-2») станом на кінець травня 2012 року гостей приймали готелі "Фермонт", "Алфавіто" (змінена назва готелю "Автограф"), "Старо", "Ібіс". Готель "Ренесанс" (колишній "Лейпциг") продовжували реконструювати, "Холідей Інн" планували відкрити 30 липня. Щодо решти готелів, то інформація взагалі відсутня.
Притчею во язицех стала ситуація з кемпінгом для шведських вболівальників. Весь інтернет облетіли фото з тими "умовами", що були там створені напередодні Чемпіонату. О. Попов пообіцяв тоді, що кемпінг на Трухановому острові розпочне повноцінну роботу 8 червня 2012 року. 8 червня 2012 р. кемпінг-парк на Трухановому острові таки розпочав свою роботу, однак вболівальники зіткнулись з низкою серйозних проблем. Зокрема, на час приїзду перших 400 фанів у кемпінгу були відсутні нормальні туалети та душові кабіни, оскільки вони не були підключені до мережі електро- та водопостачання. Крім того, роботи з облаштування івент-зони на той момент лише розпочались. Наявність проблем визнали і представники київської міської влади, і посол Швеції, які оглядали об'єкт.
Рекомендації:
- забезпечити сучасним комунальним транспортом великої місткості не лише Центр, але і мікрорайони столиці та усунути від надання послуг перевізників, що використовують застарілі мікроавтобуси, що не відповідають вимогам безпеки з технічних причин;
- останнім часом в ЗМІ поширювалася інформація, що на Троїцькій площі перед НСК "Олімпійський" буде відновлено будівництво торгового центру, через який Україну ледь не позбавили права проводити Євро-2012. У зв'язку з цим необхідно вжити всіх заходів, щоб таке будівництво не відбулося, адже це унеможливить використання надсучасної і дороговартісної спортивної арени в майбутньому для проведення на ній змагань міжнародного рівня;
- добудувати Подільский мостовий перехід;
- реконструювати міст Патона;
- вирішити питання з новою транспортною розв'язкою в районі Поштової площі.
Обіцянки Харківського міського голови Г. Кернеса щодо підготовки до Євро 2012
Обiцяно
Виконано
Не виконано
У Харкові (як і у Львові) відбулось лише 3 матчі ЧЄ-2012. Відповідно, меншими були масштаби підготовки та фінансування в порівнянні з Києвом та Донецьком, що в свою чергу вплинуло на кількість обіцянок міського голови та його відповідальність щодо їх виконання. Разом із тим, аналітики проекту «Слово і Діло» відзначають, що багато обіцянок щодо підготовки міста до ЧЄ-2012, були озвучені посадовцями нижчого рангу, які безпосередньо відповідали за ту чи іншу галузь, або заступниками міського голови.
Головним здобутком мера Харкова Г. Кернеса стало те, що міській владі, попри всі труднощі під час підготовки до чемпіонату, вдалося дійсно створити в місті атмосферу футбольного свята. Свідченням чого є приїзд до міста понад 750 тис. вболівальників з Нідерландів, Німеччини, Данії, Росії, Польщі та інших країн. У той же час головною проблемою міської влади під час підготовки до ЧЄ-2012 було будівництво та ремонт доріг у Харкові. Перш за все, основний обсяг робіт у цій царині було завершено безпосередньо перед початком чемпіонату, хоча Г. Кернес обіцяв це зробити ще в кінці 2011 р. Також не до кінця було завершено ремонт проспект Гагаріна (однієї з головних транспортних артерій міста), хоча значна частина робіт була виконана вчасно.
Для медичного обслуговування гостей чемпіонату Г. Кернес обіцяв облаштувати вертолітний майданчик на території новозбудованого центру клініки «Борис». Ця обіцянка не була виконана, але разом із тим, вертолітний майданчик було організовано на території міжнародного аеропорту «Харків».
Головною прикрасою міста під час футбольного свята став реконструйований стадіон «Металіст». Хоча до початку чемпіонату цей об’єкт був повністю готовий, Г. Кернес не виконав своїх обіцянок повністю підготувати стадіон до червня 2011 р. і передати його в управління УЄФА. Це було зроблено лише на початку травня 2012 р., коли було завершено реконструкцію та відкрито медіа-центр для 500 журналістів.
Іншим досягненням міської влади була вдало проведена робота щодо розміщення вболівальників та цільових гостей у готелях та гуртожитках Харкова. Зокрема, подією для міста стало відкриття п’ятизіркового готелю «Kharkiv Palace» на майдані Свободи. Крім того, за державний кошт було реконструйовано 9 об’єктів для розміщення вболівальників (7 гуртожитків, 1 санаторій та 1 готель). Загалом, до початку чемпіонату були підготовлені 36 гуртожитків, що відповідали вимогам УЄФА.
У той же час головною проблемою міської влади під час підготовки до ЧЄ-2012 було будівництво та ремонт доріг у Харкові. Перш за все, основний обсяг робіт у цій царині було завершено безпосередньо перед початком чемпіонату, хоча Г. Кернес обіцяв це зробити ще в кінці 2011 р. Також не до кінця було завершено ремонт проспект Гагаріна (однієї з головних транспортних артерій міста), хоча значна частина робіт була виконана вчасно. Причиною цього є недофінансування з державного бюджету, в результаті чого міська влада змушена була перерозподіляти кошти міського бюджету, щоб закінчити, зокрема, будівництво доріг навколо стадіону "Металіст". Загалом, як заявив мер міста Г. Кернес, Харків серед чотирьох міст отримав найменше коштів з державного бюджету (лише 54 млн. грн.), але використав найбільше з міського (150 млн. грн.).
Рекомендація:
- остаточно завершити облаштування проспекту Гагаріна.
Обіцянки Львівського міського голови А. Садового щодо підготовки до Євро 2012
Обiцяно
Виконано
Не виконано
Як показав Чемпіонат, Львів отримав найбільше схвальних відгуків з боку фанів та іноземних ЗМІ з-поміж приймаючих міст. Цьому сприяла і багата історична спадщина, і неповторна атмосфера міста, і розвинена мережа закладів харчування, компактних готелів та хостелів. В рамках підготовки до Євро-2012 в місті була проведена досить масштабна робота по ремонту вулиць. Так на кошти ЄБРР було проведено реконструкцію вулиць Городоцької, Генерала Чупринки, Коновальця, Личаківської. Ремонтувалися дороги на вулицях Липинського, вул. Шевченка, Сяйво, Зеленій , Сахарова, проспектах Ч. Калини, Чорновола, Свободи та ін.
Також було здійснено, як і обіцяв мер А. Садовий, заходи по забезпеченню зручності пересування містом для іноземних туристів: встановлені двомовні вказівники маршрутів громадського транспорту, назв медичних закладів, створено Wi-Fi-зону на території залізничного вокзалу, започатковано роботу цілодобової Інформаційної служби міста.
Разом з тим так і не було остаточно завершено реконструкцію проспекту Вернадського, що веде до "Арени Львів" - 19 червня 2012 р. під час прес-конференції директор департаменту "Євро-2012" Олег Засадний повідомив, що реконструкція проспекту Вернадського була призупинена, роботи по її завершенню планується провести за рахунок державних коштів після завершення чемпіонату Євро-2012. Не було вирішено всі транспортні питання: нова транспортна схема хоча і була введена, але і досі викликає багато нарікань з боку городян; затримки в русі транспорту відчувалися і під час самого проведення Євро-2012.
Рекомендації:
- остаточно впорядкувати територію навколо "Арени Львів";
- довести до логічного завершення заходи по впровадженню нової транспортної схеми, оскільки зараз вона викликає нарікання громадян; оптимізувати маршрути руху міського громадського транспорту;
- завершити ремонтні роботи на проспекті Вернадського;
- побудувати обіцяну трамвайну лінію на Сихів.
Обіцянки Донецького міського голови О. Лук'янченка щодо підготовки до Євро 2012
Обiцяно
Виконано
Не виконано
В рамках підготовки до проведення Євро-2012 міська влада Донецька в особі О. Лук'янченка акцентувала увагу на оновленні транспортної інфраструктури, ремонті доріг та створенні комфортних умов перебування іноземних туристів у місті.
Спробуємо проаналізувати ефективність роботи з точки зору маршруту вболівальників. У квітні поточного року було завершено реконструкцію вокзального комплексу, до складу якого тепер входять приміський і транзитний вокзали. Це дозволило збільшити пасажиропотік та розмежувати територію комплексу за функціональною направленістю. Також було відреставровано найголовнішу транспортну артерію міста: проспект Ілліча отримав нове покриття, благоустроєні тротуари, парковки та потужне освітлення. До речі, за рік до проведення чемпіонату було придбано 10 пересувних туалетних комплексів, обладнаних усім необхідним та здатних обслуговувати одночасно до 70 осіб.
Починаючи з 2010 року, міська влада запевняла, що до Євро буде оновлено транспортну інфраструктуру (160 тролейбусів, 150 автобусів і 47 трамваїв) та проведено капітальний ремонт 19 км трамвайних і тролейбусних ліній. Однак, якщо провести навіть приблизні розрахунки, процент виконання зазначеного виявиться досить низьким. Так, з обіцяної кількості було придбано лише 64% тролейбусів, 40% автобусів та 2 % трамваїв, а капітальний ремонт торкнувся вдвічі меншої протяжності ліній. Проте, варто зазначити, що в оновленому транспорті для зручності проїздку іноземних туристів було запроваджено електронні оголошення зупинок на двох мовах.
На жаль, не вдалося продемонструвати Європі новий аквапарк "Royal Marine" як один з двадцяти найкращих у світі. Його відкриття було перенесено на більш пізній строк.
Але, не дивлячись не те, що не все заплановане реалізували, чемпіонат Європи було проведено на досить високому рівні.
Рекомендація:
- оновити транспортну інфраструктуру в місті в тих обсягах, що були проголошені.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»