Законопроєкт для боротьби з сексизмом в рекламі ухвалили за основу

Верховна рада прийняла у першому читанні проєкт закону №3427 про внесення змін до закону України «Про рекламу» щодо протидії дискримінації за ознакою статі.

Документ на засіданні в четвер, 4 березня, підтримали 266 нардепів.

Законопроєкт пропонує визначити в законі «Про рекламу» поняття «дискримінаційна реклама» і «дискримінаційна реклама за ознакою статі», посилити відповідальність за порушення законодавства про рекламу, а також посилити захист прав споживачів реклами.

Зокрема, пропонується заборонити вміщувати в рекламі твердження або зображення про інтелектуальну, фізичну, соціальної чи іншого виду перевагу однієї статі над іншою, або про стереотипність ролі чоловіка і жінки, що обмежує свободу життєвого вибору людини.

Забороняється принижувати гідність людини за ознакою статі; демонструвати насильство за ознакою статі; містити зображення тіла людини або частини тіла виключно як сексуальний об'єкт з метою залучення уваги споживача, або натяки (слова, звуки, зображення) на сексуальні відносини, які не мають прямого стосунку до рекламованого продукту або способу його споживання.

У законі також хочуть прописати, що вищезазначена дискримінаційна реклама забороняється. Відповідальність за неї несе рекламодавець.

У разі порушення рекламодавець має сплатити штраф у п'ятикратному розмірі мінімальної заробітної (раніше було в 10-кратному). У той же час, повторне вчинення такого порушення протягом року тягне за собою штраф у 30-кратному розмірі вартості розповсюдженої реклами.

Нагадаємо, в Раді також зареєстрували законопроєкт про заборону реклами на дорогах.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО