Обслуговування українською: омбудсмен за тиждень отримав майже 200 скарг

За тиждень до Уповноваженого із захисту державної мови Тараса Креміня надійшло 195 скарг і звернень українців через порушення норми мовного закону у сфері обслуговування.

Про це Кремінь повідомив у себе на сторінці в Facebook.

«Рівно тиждень тому, 16 січня, набула чинності стаття 30 Закону України «Про забезпечення функціонування української мови як державної». За ці дні до Секретаріату Уповноваженого із захисту державної мови надійшло 195 скарг і звернень громадян, найбільша кількість яких - з Києва та Київської області (74), найменша – з півдня та сходу України. Львів’яни надіслали 17 звернень, одесити та харків’яни - по 12», - йдеться в повідомленні омбудсмена.

Більшість звернень стосувалися відсутності української версії сайтів інтернет-видань і сайтів інтернет-магазинів - 117 скарг. Про порушення своїх прав в сфері обслуговування заявили 34 українця, щодо розміщення зовнішньої реклами недержавною мовою - 25, порушення мовного законодавства в галузі освіти - 4, використання чиновниками недержавної мови - 3.

На телефонну лінію Секретаріату з надання додаткової інформації звернулися близько 50 осіб.

Нагадаємо, з 16 січня в Україні набула чинності норма закону «Про забезпечення функціонування української мови як державної». Відповідно до неї, вся сфера обслуговуючи зобов'язана перейти на українську мову.

Тільки за три дні дії нової норми закону, мовний омбудсмен Тарас Кремінь отримав близько 100 скарг.

«Слово і діло» писало про те, хто буде контролювати цю норму мовного закону і як будуть штрафувати за її порушення.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

Найкращі інфографіки від аналітиків «Слово і діло» щодня без зайвого тексту – у телеграм-каналі Pics&Maps

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО