Заборона гаджетів у школах: чи потрібні такі заходи та яка альтернатива

Микола Скибаексперт напрямку "Освіта", UIF

У Верховній раді зареєстрували законопроект №2792, згідно з яким у школі хочуть заборонити користуватися телефоном. Проєкт пропонує заборонити під час уроків користуватися будь-якими пристроями, які підключаються до інтернету. Крім телефонів, сюди відносяться планшети і смарт-годинник. Заборона стосується і учнів, і вчителів. «Діти не повинні витрачати час на свої смартфони та планшети», – йдеться в пояснювальній записці до законопроекту. У коментарі «Слово і Діло» експерт напряму «Освіта» аналітичного центру «Український інститут майбутнього» Микола Скиба пояснив, що подібного роду заборони є маніпуляційними та популістськими.

«Такі заборони спираються на певні настрої, зокрема батьків, які турбуються, що діти багато часу проводять із гаджетами, хоча нерідко самі ж батьки використовують їх для того, щоб, наприклад, відвернути увагу дитини», – підкреслив Микола Скиба.

На його думку, заборона гаджетів – необдуманий і неперевірений крок. Тим більше, дуже важливо врахувати вік учня.

Експерт зауважив, що замість заборони набагато кращою альтернативою були б заходи, спрямовані на те, щоб взаємодіяти із сучасними гаджетами, слід навчити дітей використовувати їх корисні можливості.

Микола Скиба звернув увагу, що сьогодні існує багато різної гарнітури і додатків, які, наприклад, дозволяють перетворити смартфон у мікроскоп, бінокль.

«Можна вивчати ґрунт, визначити вміст пестицидів у овочах і фруктах і багато чого іншого. Наприклад, за допомогою ботанічного додатка можна отримати багато корисної інформації про певну рослину», – розповів експерт.

На його думку, заборона – не вихід, усе залежить від наявності методик. Зараз більш продуктивною буде практика поширення цифрової освіченості.

«При правильному підході це може бути відмінною протидією від безглуздого використання гаджета, який нерідко використовують для розваг або для поширення фото в соцмережах», – констатував експерт.

Діти просто не знають всіх корисних функцій своїх гаджетів і якраз вчитель може навчити, зазначив він.

На думку Миколи Скиби, якщо показати дітям корисні функції пристроїв, навчити ними користуватися, то, можливо, з'явився б інший погляд. Отже, можна було б навіть прищепити певні корисні звички, адже гаджети – це доступ до інформації.

«Якщо буде взаємоконтроль вчителя і учня, залежності від гаджетів не буде. Залежність виникає при дурному, безглуздому інерційному використанні гаджетів. Коли дається певне завдання з цікавою інформацією та роз'ясненням, як знайти тей чи інший додаток, зв'язок про те, що телефон – це розвага розривається», – прокоментував Микола Скиба.

Підсумовуючи, експерт підкреслив, що заборонами ще ніхто нічого доброго не добивався, особливо, якщо це стосується дітей.

Як міністр освіти Новосад виконує обіцянки – у нашому огляді.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що обіцяє нова влада щодо підвищення зарплат вчителям і які обіцянки вже провалили попередники.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО