Лікарняні в Україні почали нараховувати по-новому

В Україні з понеділка, 1 жовтня набрали чинності зміни в порядку фінансування Фондом соціального страхування України роботодавців для надання ними співробітникам допомоги з тимчасової непрацездатності, з вагітності та пологів, на поховання, а також деяких виплат постраждалим на виробництві.

Як пише «Слово і Діло», про це пише прес-служба ФССУ.

За даними відомства, зміни спрямовані на посилення соціального захисту працевлаштованих у частині прискорення термінів отримання ними матеріального забезпечення, а також на оптимізацію і спрощення для роботодавців взаємодії з фондом, мінімізацію перевірок і заміну санкцій на попередній контроль.

«Нововведення стосуються системи попереднього контролю правильності нарахування виплат. Робочі органи виконавчої дирекції фонду здійснюватимуть попередній контроль правильності нарахування виплат і в разі виявлення помилок надаватимуть рекомендації страхувальнику щодо усунення недоліків ще до фінансування виплат. Це дозволить уникнути штрафів, які сьогодні можуть накладатися на роботодавця у випадку виявлення неправомірного використання коштів ФССУ під час перевірок за фактом вже профінансованих заяв-розрахунків», - зазначили у фонді.

Також запроваджено нову форму заяви-розрахунку. Оновлений документ розширено відомостями щодо виду зайнятості, страхового стажу, пільг постраждалих на ЧАЕС, більш повною інформацією щодо листка непрацездатності тощо.

«Також система інформування роботодавцем про здійснені виплати застрахованим особам має на меті зменшити ризик можливих затримок під час компенсації застрахованим особам втраченого заробітку за період хвороби (оплата за листками непрацездатності), виплати допомоги з вагітності та пологів, здійсненні страхових виплат потерпілим на виробництві. Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам за визначеною формою має бути подане протягом місяця з дня здійснення виплат матеріального забезпечення, окремих виплат потерпілим на виробництві», - заявили у фонді.

У відомстві зазначили, що зміни стосуються і термінів подання заяви-розрахунку і можливості подання заяв-розрахунків, повідомлень про виплату коштів застрахованим особам і звітів в електронному вигляді.

«З 1 жовтня також передбачене подання страхувальником (роботодавцем) заяви-розрахунку протягом п'яти робочих днів від дати затвердження протоколу засідання комісії (рішення уповноваженого). Раніше реалізована можливість подання звіту Ф4-ФСС з ТВП в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису, з 1 жовтня доступна також для подання заяв-розрахунків і повідомлень про виплату коштів застрахованим особам. Мета нововведення - зменшити навантаження на роботодавців, спростити і прискорити фінансування матеріального забезпечення. Для цього страхувальники повинні звернутися до робочих органів виконавчої дирекції фонду або їхнього відділення для укладення відповідних договорів», - пояснили у фонді.

Раніше повідомлялося, що МОЗ змінює систему виписки лікарняних листів.

Також Міністерство охорони здоров'я скасувало талони, звітність з диспансерного огляду й обов'язкові медичні карти для вступу до школи.

Хочете обговорити цю новину? Долучайтеся до телеграм-чату CHORNA RADA

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО