Росія змогла обійти західні санкції проти нафтової галузі, створивши так званий «тіньовий флот» із сотень старих танкерів, які працюють за схемами із сумнівною системою власності.
Про це повідомляють The New York Times із посиланням на дані дослідницької компанії S&P Global Market Intelligence.
Росія, попри санкції, збільшила тіньовий флот нафтових танкерів – ЗМІРосійський танкерний парк продовжує оновлюватися. Країна-агресора замінює судна, що потрапили в чорні списки, і це дає змогу Москві зберігати обсяги експорту сировини.
Станом на початок 2025 року російський «тіньовий флот» налічував близько 940 суден, що на 45% більше, ніж торік. Це становить приблизно 17% від усіх активних нафтових танкерів у світі.
Після запровадження Євросоюзом ембарго на імпорт російської нафти морем, Москва була змушена переорієнтувати експорт на Індію та Китай. Це потребувало більшої кількості суден і дозволило обходити встановлене цінове обмеження.
Щоб уникнути санкцій, танкери, пов’язані з росією, часто працюють без належного страхування або використовують фіктивне, ходять під «третіми» прапорами та передають неправдиві дані про місце перебування. Таким чином судна приховують походження нафти та маршрути перевезення.
За даними дослідників, середній вік танкерів «тіньового флоту» перевищує 20 років, тоді як у легального світового флоту він становить лише 13 років. Використання застарілих суден створює серйозні екологічні ризики.
Крім того, низка таких суден підозрюється у проведенні підводних диверсій – зокрема, у пошкодженні трубопроводів та кабелів на морському дні.
Нагадаємо, 12 вересня уряд Великої Британії запровадив нові санкції проти тіньового флоту рф, який перевозить російську нафту.
A 19 вересня голова Європейської комісії Урсула фон дер Ляєн представила новий пакет санкцій проти росії. Він торкнеться, зокремa тіньового флоту країни-агресора.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»