Агентство відновлення та розвитку інфраструктури: з чого складається бюджет

Читать на русском

Голова Державного агентства відновлення та розвитку інфраструктури Мустафа Найєм подав у відставку, пояснивши рішення «системними перешкодами, які не дають подальшої можливості ефективно виконувати свої повноваження». Серед таких перешкод він назвав бюрократію, урізання зарплат працівникам та скасування бюджету на відновлення та утримання доріг. Найєм очолював Агентство з січня 2023 року, коли його було створено шляхом перейменування Укравтодору та реорганізації Державного агентства інфраструктурних проєктів. «Слово і діло» вирішило подивитися, з чого складається бюджет Агентства.

На інфографіці – з чого у 2023 та 2024 році складався бюджет Агентства відновлення та розвитку інфраструктури.
Бюджет Агентства відновленняСлово і ділоЗображення максимального розміру (відкриється в новому вікні)

У перший рік діяльності на Агентство відновлення та розвитку інфраструктури у держбюджеті-2023 передбачили 70 млрд 322 млн гривень.

Більшість коштів (39,1%) – 27 млрд 468 млн гривень – було передбачено на розвиток та утримання автомобільних доріг. Субвенція місцевим бюджетам на забезпечення будівництва, реконструкції, ремонту та утримання доріг, вулиць та доріг комунальної власності становила 16 млрд 23 млн гривень (22,8%).

Значну частину бюджету (26,3% або 18,5 млрд гривень) було передбачено на виконання боргових зобов'язань.

Ще 5 млрд 970 млн гривень Агентству дали на програму «Підтримка швидкого відновлення України», 1,5 млрд – на будівництво дорожньої інфраструктури на кордоні з Польщею, 687 млн – на розвиток аеродромної інфраструктури та забезпечення безпеки дорожнього руху, 154 млн – на керівництво та управління у сфері відновлення.

На 2024 рік бюджет Агентству відновлення урізали у два з половиною рази – до 26 млрд 370 млн гривень. Причому майже всі кошти (23 млрд гривень) Агентству доведеться віддати на виконання боргових зобов'язань.

Залишається 3 млрд 184 млн гривень на програму «Підтримка швидкого відновлення України», 106 млн – на керівництво та управління у сфері відновлення, 0,044 млрд – на інфраструктуру на українсько-польському кордоні, 0,016 млрд – на відновлення важливої логістичної інфраструктури та мережевого сполучення.

Зазначимо, перед звільненням Мустафа Найєм повідомив Bloomberg, що прем'єр-міністр Денис Шмигаль не погодив його відрядження на Конференцію з відновлення у Берліні. З документа, який публікували ЗМІ, випливає, що відрядження не погодили через заплановану урядову нараду щодо захисту об'єктів критичної інфраструктури.

Нагадаємо, «Слово і діло» також аналізувало, як змінювалися обсяги бюджетного фінансування медицини, державних медіа, освіти та розвитку наукових досліджень.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: