Доходи та рентабельність держпідприємств. Рейтинг державних гігантів

Хоча країна й взяла курс на роздержавлення великих підприємств, у її власності все ще залишається низка промислових, транспортних та енергетичних гігантів, чиї доходи й, зокрема, податки від них, становлять значну частину Державного бюджету. «Слово і Діло» вирішило продемонструвати рейтинг найбільш ласих шматочків державного пирога (чимало з яких, до речі, вже давно перебувають під пильною увагою потенційних інвесторів).

На першому місці за рівнем доходів, отриманих у 2014-2015 роках, перебуває НАК «Нафтогаз України», яка в 2014 році заробила 80,7 млрд грн, у 2015-му – 131,2 млрд грн. Стабільно в топ-трійці – ПАТ «Укрзалізниця», дохід якого в 2014 році склав 49,5 млрд грн, а наступного року – 60,1 млрд грн, а також ДП НАЕК «Енергоатом» яке в 2014 та 2015 роках заробило 23,2 та 32,9 млрд грн відповідно.

Дещо інша ситуація з рейтингом державних підприємств за рентабельністю, тобто за ступенем економічної ефективності. Тут Україна цілком підтверджує свій статус транзитної держави, адже найбільш ефективним з економічної точки зору державним підприємством виявився Одеський морський порт, чия рентабельність зросла з 84,7% в 2014 році до 105,3% в 2015-му. На другому місці – Маріупольський морський торговельний порт, який, попри близькість фронту, продемонстрував у 2014 році рентабельність на рівні 66,6%, а вже за рік – 80,8%. Третю сходинку посіли головні повітряні ворота країни: рентабельність столичного аеропорту «Бориспіль» склала два роки тому 64,9%, а вже минулоріч – 79%.

Нагадаємо, лідерами за рівнем зарплат серед державних підприємств виявилися ПАТ «Аграрний фонд», ДП «Украерорух» і «Вугілля України».