Авіаперельоти для українців стануть дорожчими та тривалішими – експерт

Олег Устенкоексперт у сфері економіки

Втрати для українського ринку щодо нашого ВВП будуть набагато більшими в порівнянні з РФ.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів виконавчий директор Міжнародного фонду Блейзера Олег Устенко, аналізуючи інформацію про заборону на перельоти авіакомпаніям РФ над Україною.

На його думку, негайні наслідки в короткостроковій перспективі означатимуть, що українські авіакомпанії повинні будуть поміняти свої маршрути на Азійсько-Тихоокеанський регіон, тому що зараз транспортні коридори проходять через територію РФ.

«Це додаткові витрати для авіаперевізників. Також наслідком стануть незручності при перельотах у РФ або інші регіони, якщо маршрути лежали через РФ. Це пов'язано зі збільшенням терміну польоту, збільшенням вартості перельоту. До мінусів, які отримає Україна, можна віднести й те, що за використання наших транспортних коридорів Україна отримувала гроші з боку російських перевізників. Зараз вони не літатимуть над нашою територією і прокладуть альтернативні – наприклад, через Білорусь», – пояснює Устенко.

У довгостроковій перспективі наслідком для України стане можливе збільшення конкуренції на цьому ринку, якщо активно працюватиме Антимонопольний комітет.

«Наші втрати щодо нашого ВВП будуть набагато більшими порівняно з РФ. Для них це буде означати трохи більше часу польоту. Навряд чи у них це виллється в подорожчання квитків, а у нас, скоріш за все, це буде. Але якщо ці авіакомпанії виконували польоти на територію Криму, то було б дивно, якби Україна не відреагувала», – вважає Олег Устенко.

Як відомо, 29 вересня з'явилася інформація про те, що РФ забороняє польоти на свою територію 5 українським авіакомпаніям: «Міжнародні авіалінії України», «Дніпроавіа», YanAir, WizzAir і «Моторсіч».

Нагадаємо, що Президент України Петро Порошенко указом від 16 вересня ввів у дію рішення РНБО від 2 вересня 2015 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)», під які потрапили російські авіакомпанії, у тому числі й найбільша – «Аерофлот».