Україну затягує «зашморг Мавроді» та проплачені рейтинги партій – експерт

Артур Герасимов

Зловити за руку партію, яка вдалася до проплачених соцопитувань, дуже складно, та й страждає репутація не партії, а самої соцслужби.

Про це в коментарі «Слову і Ділу» розповів політолог Василь Яблонський.

«Така технологія практикувалася раніше й практикується зараз. Коли дослідження проводить фірма, яка існує не лише під час виборів, а працює постійно, цим результатам, в принципі, можна довіряти. Якщо це робить не спікер від соціологічної служби, а спікер від партії, то можуть бути певні маніпуляції. Але, як правило, замовні соцопитування не можуть зробити у соціологічних службах з іменем», – розповідає експерт.

Як підкреслив спеціаліст, якщо ми бачимо якісь дивні цифри, захмарні рейтинги, а організація, що робила соцопитування, є маловідомою, це може бути маніпуляєю. При цьому політолог зазначив, що страждає репутація не партії, а соціологічної служби, що провела дослідження.

«Зловити за руку партію дуже складно, тому що результати оголошуються за тривалий час до виборів, і довести, що хтось щось замовляв, дуже складно», – пояснив Яблонський.

Експерт уточнив, що, як правило, не має значення, чи це нова партія, чи партія з історією. Насправді, в такому разі користуються висловом «Задля перемоги всі методи хороші».

Артур ГерасимовНародний депутат України
Герасимов запевняє, що виборчий процес пройде більш прозоро, ніж на минулих місцевих виборахСказано 14 серпня 2015 р.Статус обіцянки: Не виконано

Василь Яблонський також відзначив, що одним із засобів, яким зараз часто користуються, є так званий метод «каруселі» або, як колись це називалось, «зашморг Мавроді». Досить жорстка технологія, яка дозволяє приблизно розуміти, скільки голосів можна отримати.

«Крім цього, ми бачимо засилля реклами. Партії, які утворені вчора, їх лідери, яких ніхто не знав ще донедавна, вкладають величезні гроші й створюють видимість солідності та популярності. Це також технологія, яка може спрацювати, але не гарантія того, що конурентна сила не пройде», – підсумував політолог.

За деякою інформацією, на виборах у Чернігові на один голос виборця з урахуванням тих витрат, які були покладені в рамках двох кампаній Сергія Березенка та Геннадія Корбана, було витрачено 1000-1200 євро (близько 24-29 тис. грн). Причому група «Приват» витратила більше – кампанія Корбана перевалила далеко за 5 млн доларів.