Адмінресурс і копійчані послуги. На чому піаряться кандидати в мери українських міст?

Читать на русском
Офіційно зареєстрованих кандидатів на місцевих виборах 2015 року ще немає, а от їх нових обіцянок і передвиборчих декларацій – скільки завгодно.

Офіційно зареєстрованих кандидатів на місцевих виборах 2015 року ще немає, а от їхніх нових обіцянок і передвиборчих декларацій – скільки завгодно. Журналісти «Слова і Діла» не змогли відмовити собі в задоволенні зібрати перелік публічних зобов'язань потенційних кандидатів у мери, що найчастіше зустрічалися в останні тижні перед стартом офіційної реєстрації кандидатів.

Осінній цвіт адмінресурсу: вікна, двері, благоустрій дворів

Про різнобарвність форм і методів політичної боротьби у Черкасах між чинним міським головою Сергієм Одаричем та кандидатом на цю посаду – секретарем Черкаської міської ради Олександром Радуцьким говорилось уже багато. Ось і нещодавно політики прямо таки сипали новими обіцянками, виконання яких насправді підв'язане під фінансування з бюджету або рішення місцевої влади.

Офіційно зареєстрованих кандидатів на місцевих виборах 2015 року ще немає, а от їх нових обіцянок і передвиборчих декларацій – скільки завгодно.

Зокрема, реагуючи на інформацію про те, що в міському дитячому садочку №81 збирають з батьків по 700 гривень на заміну склопакетів, Олександр Радуцький запевнив, що, згідно прийнятого міською радою бюджету, цього року буде проведена заміна вікон одразу в 15 школах та 17 дитячих садках, а в тих навчальних закладах, які не потрапили до переліку цього року, заміна буде проведена наступного.

Міський голова також вирішив не відставати. Заявив, що протягом наступних чьотирьох-п'яти років планує замінити всі опори в місті на металеві оцинковані й навіть пожартував, що наступного року місто відмовиться від газу в мікрорайонах Соснівка і Дахнівка.

Встиг наобіцяти про плани на наступний рік і мер Києва Віталій Кличко. Звітуючи про те, що в Києві збираються встановити 4 тис. лічильників тепла, котрі дозволять мешканцям заощадити близько 30% на сплаті за тепло, мер запевнив, що будинки, в яких не встановлять лічильники цього року, будуть обладнані ними в 2016 році.

Проте куди більше обіцянок Віталія Кличка окреслені дедлайном 2015 року. Так, нещодавно він заявив, що кінотеатр «Жовтень» буде відкритий 18 жовтня, а проведення відкритого конкурсу на посади керівників КП «Київтранспарксервіс» і КП «Київкінофільм», а також ремонт 500 міжквартальних проїздів мер запланував до кінця року.

До слова, останнім часом ледь не кожна публікація Кличка в соціальних мережах містить публічну обіцянку чи заяву. Питання лише в тому, чи розуміє Віталій Володимирович, що за власні слова рано чи пізно доведеться відповідати. А з цим у нього, як показує практика, серйозні проблеми.

Не став розмінюватись на дрібні обіцянки і також почав із планування масштабних проектів нардеп від «Опозиційного блоку» й кандидат у мери Дніпропетровська Олександр Вілкул. Він 10 вересня, окрім того, що заявив про власні наміри балотуватись, ще й пообіцяв, що одним із перших його проектів на посаді мера Дніпропетровська стане реконструкція Привокзальної площі. «Одним з перших проектів стане реконструкція Привокзальної площі. Це ворота нашого міста. Вона дасть старт комплексним проектам реконструкції центру міста. Дніпропетровськ повинен стати містом з європейськими стандартами», – сказав Вілкул.

Його головний опонент, представник «УКРОПа» Борис Філатов також перейнявся плануванням власних дій як мера. Обговорюючи проблеми житлово-комунального господарства Дніпропетровська, Філатов пообіцяв: «У першу чергу, ми сформуємо команду. Мій досвід роботи в обласній адміністрації підказує, що в місті величезна кількість відповідальних людей, які хочуть навести в ньому порядок. Ми працюватимемо з ними, працюватимемо з експертами, і зрештою представимо всьому місту план наших дій покроково по кожному району і кожному кварталу». Певно, що кожному дніпропетровцю хотілося б у це вірити, а найважливіше – розуміти, хто буде головним у формуванні системи пріоритетів в усіх цих планах.

Сьогодні пообіцяв, а завтра виконав

На тлі нових обіцянок кандидатів протягом останнього тижня були й такі, що апелювали до власних заяв і зобов'язань, які вони давали раніше. Так, один із найбільш рейтингових кандидатів у Кіровограді Андрій Табалов, судячи з матеріалів місцевих ЗМІ та відгуків у соціальних мережах, продовжує займатися наданням правової допомоги учасникам АТО, а також активно відстоювати початок робіт з добудови будинку для військових, що він уже обіцяв раніше. А до Дня міста Табалов вирішив продемонструвати, що він уміє дотримувати слова, і посприяв проведенню обіцяного Всеукраїнського молодіжного турніру з дзюдо.

Офіційно зареєстрованих кандидатів на місцевих виборах 2015 року ще немає, а от їх нових обіцянок і передвиборчих декларацій – скільки завгодно.

Крім того, зважаючи на підготовку до опалювального сезону й актуальність оформлення субсидій, активісти очолюваного ним «Рідного Кіровограда», а також партії «Наш край», як і заявляв попередньо Табалов, наразі зайнялися ще одним соціальним проектом – наданням правової допомоги. Зокрема, як свідчать дописи Табалова у Facebook, лише за останні три тижні правові консультації з питання отримання пільг одержав 131 мешканець Кіровограда.

Обов'язковість у виконанні своїх, нехай і локальних, проте важливих для містян обіцянок продемонстрував і житомирський кандидат Сергій Сухомлин. Як повідомив політик у своєму Facebook, після того, як він відвідав Чудновський провулок і виявив там 5 відсутніх люків, він одразу ж пообіцяв вирішити цю проблему. І вже до кінця дня люки були встановлені.

А от майбутній кандидат у мери, а також екс-губернатор Харківщини Ігор Балута згадав про власну невиконану обіцянку з надання ковдр одному з дитячих садочків у Боровському районі – і виправив власний промах. І хоча сам екс-губернатор попросив це жодним чином не пов'язувати з передвиборним піаром, така активність політика все-таки більше нагадує «гру в добрі справи», аніж системну роботу в області.

І це ще не всі обіцянки потенційних кандидатів у мери за останній тиждень. Хоча діяльність кандидатів часом була зосереджена подекуди навіть на веселих та іронічних справах. Тих, які добре виконують функцію створення позитивного іміджу політика, але на жаль, не мають нічого спільного з питанням системності, послідовності та стратегічності в їхній роботі як кандидатів та майбутніх мерів.

Чи є можливість виправити це? Так, уже сьогодні. Коли надходить час реєстрації кандидатів та презентації їх програм розвитку міст. Хоча в даному ключі важливі не стільки кандидати, як громади. Адже виключно від рівня їх персональної відповідальності за формування свідомого й обґрунтованого вибору залежатиме не просто результат виборів, а майбутнє всього, що їх оточує: від сходового майданчика й вулиці – до цілих кварталів і міста в цілому.

«Слово і Діло».

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: