Про будівництво дороги Львів-Краковець почали говорити ще на початку 90-х років. Відтоді минуло більше 20 років, проте далі гучних заяв справа не дійшла. У зв'язку з цим є великі сумніви, що проект буде реалізовано, хоча з технічного боку можливість все-таки є.
Про це «Слову і Ділу» розповів екс-радник голови Державного агентства автомобільних доріг України «Укравтодор», менеджер групи реформування дорожньої галузі платформи «РПР» Андрій Мартенс, коментуючи інформацію про те, що Україна збирається побудувати першу платну дорогу за 5 років.
«Про будівництво дороги Львів-Краковець мова йде останні 20 років. Це найперший проект, який стосується саме концесії. Наскільки відомо, є кілька бажаючих побудувати дорогу. Це найбільш приваблива дорога з точки зору концесії, оскільки там один з найбільших потоків транспорту. Однак, з іншого боку, навіть цього потоку, який на сьогоднішній день складає 6-7 тис. км, недостатньо для того, щоб проект був економічно вигідним. В цьому випадку потрібна мінімальна кількість, економічна норма — 10-15 тисяч автомобілів на добу», — пояснює Мартенс.
За словами фахівця, у зв'язку з усіма подіями, які відбуваються в країні, велика частина європейських транспортних кампаній, направили свій транспорт, минаючи територію України. З точки зору економіки це не найкраща ситуація.
«В принципі, протяжність цієї ділянки невелика й суто технічно за 5 років дорогу побудувати можна. Водночас є скептичний настрій, що дорогу можна побудувати в цей термін, тому що ці розмови ведуться з початку 90-х, але результатів немає. Враховуючи, що дорога платна, необхідна певна пільгова категорія, яка матиме безкоштовний проїзд. До пільгової категорії також будуть відноситися транспорт з першою невідкладною медичною допомогою, можливо, транспорт зі стратегічним значенням, в сенсі перевезення продуктів харчування», — проаналізував Андрій Мартенс.
16 березня прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Державної комісії з надзвичайних ситуацій доручив Міністерству фінансів виділити «Укравтодору» 1 млрд грн на ремонт доріг для того, щоб «невідкладно привести їх до мінімального рівня безпеки».
У прес-службі Держагентства автомобільних доріг України «Укравтодор» повідомили, що на капітальний ремонт українських автомобільних доріг необхідно мінімум 500 млрд грн.
Раніше, 31 березня міністр інфраструктури Андрій Пивоварський заявив, що відомство почне будівництво концесійних та платних доріг в Україні.
ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM
найважливіше від «Слово і діло»