У Супрун пропонують заборонити рекламу цілительства

Читать на русском
МОЗ України розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів, яким пропонується заборонити рекламу нетрадиційної медицини.

МОЗ України розробило новий законопроект про рекламу лікарських засобів, яким пропонується заборонити рекламу нетрадиційної медицини.

Як пише «Слово і Діло», про це повідомила в.о. глави відомства Уляна Супрун на своїй сторінці в в Facebook у середу, 16 травня.

«Реклама - поганий порадник. Особливо, коли це реклама ліків, і її бачить не фахівець сфери охорони здоров'я, а людина, яка шукає спосіб легкого і миттєвого одужання. Способи і подача реклами лікарських засобів України дуже відстає від країн Заходу, де є чіткі правила і норми, що дозволяють поширювати рекламу ліків. Це небо і земля, порівняно з українським ринком реклами ліків, який є дуже хаотичним і неконтрольованим, що залишає багато простору для маніпуляції про препарат і його властивість», - написала Супрун.

Вона додала, що «більше 50% від усього ринку спожитих ліків у 2017 році становлять ліки без доведеної клінічної ефективності».

«За даними Нацради з питань телебачення і радіомовлення, від 30% до 50% загальної кількості реклами на українському телебаченні - реклама лікарських препаратів та медичних виробів... Майже 69% українців займаються самолікуванням, не звертаючись за допомогою до лікарів. Наслідки, на жаль, часто є непоправними для здоров'я. Зараз в Україні ринок реклами регулюють майже 10 різних законних і підзаконних актів, але на практиці вони не працюють. На наше переконання, це відбувається через те, що відсутній належний контроль», - продовжила в.о. міністра.

За її словами, новий законопроект, розроблений Міністерством охорони здоров'я, повинен встановити чіткий контроль за змістом реклами ліків.

«Головна мета - уникнути маніпулювання інформацією про препарат і його властивості, а також гармонізувати чинне законодавство з нормами ЄС. Перерахую кілька основних пунктів законопроекту: обмеження змісту реклами відповідно до директив ЄС; заборона реклами цілительства і нетрадиційної медицини; заборона залучення до реклами конкретного препарату відомих людей, акторів, що зображують медпрацівників; заборона інформації, що ліки призначені виключно для лікування дітей; зміст реклами має відповідати інструкції із застосування лікарського засобу», - повідомила Супрун.

Мільйон українців визначилися з лікарем – СупрунУ рамках кампанії Лікар для кожної сім'ї вже мільйон українців обрали свого сімейного лікаря, терапевта чи педіатра, підписавши з ними відповідні декларації.

Згідно з документом, функції контролю за рекламою ліків закріплюються за Міністерством охорони здоров'я.

«Встановлюються чіткі штрафні санкції до телерадіоорганізації за рекламу лікарських засобів з порушенням законодавства. Такі санкції надається право застосовувати Нацраді з телебачення і радіомовлення (в розмірі 5% від ліцензійного збору за одне порушення), Держпродспоживслужбі, Антимонопольному комітету», - написала глава МОЗ.

Нагадаємо, в Україні зареєстрували новий препарат від раку.

Також у МОЗ запропонували збільшити обіг незаконних наркотиків.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: