Бельгія, Нідерланди та Німеччина ведуть переговори щодо відновлення залізничної лінії «Залізний Рейн» для підвищення військової мобільності ЄС у відповідь на загрозу з боку росії.
Про це повідомляє Politico.
Ця залізниця з’єднує порт Антверпен у Бельгії з промисловим районом Рур у Німеччині. Лінія, що існує з XIX століття, була стратегічно важливою під час та після Другої світової війни, але десятиліттями залишалася в занепаді, а частково – покинута з 1991 року.
Наразі відновлення залізниці розглядається як важливий елемент для підвищення військової мобільності ЄС у відповідь на зростаючу загрозу з боку росії.
«Військовий аспект знову привернув увагу до «Залізного Рейну», – зазначив експерт з залізниць Герман Велтер.
Попри це, не всі країни підтримують пріоритетне відновлення залізниці. Зокрема, Нідерланди ставляться до цього скептично, оскільки їхня ділянка коротка, а паралельна лінія Бетуве вже з’єднує Роттердам з Німеччиною. Крім того, комерційні інтереси відіграють роль: порт Антверпен бачить у «Залізному Рейні» конкурента порту Роттердам.
Відновлення «Залізного Рейну» обговорюється вже багато років і супроводжується суперечками щодо екології та інфраструктурних викликів. Зокрема, у Німеччині проєкт ускладнює складний рельєф навколо Аахена та обвал тунелю в Растатті у 2017 році.
Нагадаємо, у липнi повiдомлялося, що Європейський Союз виділить Фінляндії 1,6 мільярда євро для утримання кордону з росією. Це на мільярд більше, ніж у поточному бюджетному періоді.
Також повiдомлялося, що Фінляндія, Естонія, Польща, Латвія та Литва можуть замінувати райони вздовж кордонів із росією в рамках підготовки до можливого вторгнення рф.
Підпишіться на наш Telegram-канал, щоб відстежувати найцікавіші та ексклюзивні новини «Слово і діло».