У 2025 році найбільшим перевалочним пунктом російської нафти став індонезійський порт Каримун.
Про це повідомила служба зовнішньої розвідки.
Розвідники розповідають, що в умовах західних санкцій росія шукає альтернативні маршрути для експорту нафти і нафтопродуктів. У 2025 році найбільшим перевалочним пунктом став індонезійський порт Каримун. Важливо, що робота термінала не контролюється владою Індонезії, адже він перебуває в зоні вільної торгівлі та поза юрисдикцією країни.
Перевалка через Каримун дає можливість російським компаніям обходити санкції. У порту російську сировину змішують з нафтопродуктами з інших країн. Після цього енергоносії вважаються індонезійськими, і західні санкції до них не застосовуються. Згодом нафтопродукти перевозять до Сінгапуру, Малайзії та Китаю.
«Упродовж березня–квітня 2025 року до Каримуна прибули щонайменше 3 вантажі на танкерах, які перебувають під санкціями ЄС та Великої Британії. Посередниками у торгівлі підсанкційними товарами є маловідомі торгові фірми, які часто змінюють свої назви до того, як прибудуть до кінцевих пунктів призначення», – додають розвідники.
Нагадаємо, 7 травня стало відомо, що падіння цін на нафту призвело до зниження вартості російського експорту сирої нафти до найнижчого рівня за останні два роки.
6 травня повідомляли, що вартість російської нафти в рублях впала до дворічного мінімуму, опустившись нижче за позначку 4 тисячі рублів за барель. Це приблизно на 40% нижче за рівень, закладений у російський бюджет.