Легенда про метро на Троєщину: найпопулярніша обіцянка столичних політиків

Хто тільки не обіцяв у Києві побудувати лінію метро на Троєщину: починаючи від колишнього мера Леоніда Черновецького, закінчуючи теперішнім міським головою Віталієм Кличком.

Найперша обіцянка про зведення гілки метро на Троєщину, яку зафіксувало «Слово і Діло», належала екс-меру Леоніду Черновецькому. Вона датується 2008 роком.

30 травня 2008 року Леонід Черновецький підписав розпорядження про затвердження проекту будівництва нових ліній метро на житловий масив Троєщина. Будівництво мало розпочатися в листопаді того ж року після проведення тендеру на визначення підрядника, а завершитися – до 2011 року. Як відомо, дива не сталося.

Упродовж каденції Черновецького різні чиновники також обіцяли метро на Троєщину. Наприклад, у 2010 році екс-заступник голови КМДА Руслан Крамаренко заявив, що адміністрація розраховує завершити будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро та лінії метро «Троєщина-Осокорки» до 2015 року. За рік після слів Крамаренка колишній прем'єр-міністр України часів Віктора Януковича Микола Азаров також обіцяв за 2 роки розпочати будівництво славнозвісної гілки метрополітену.

24 травня 2013 року екс-голова КМДА Олександр Попов запевнив, що «за два-три дні» у районі вулиці Набережно-Лугової розпочнеться будівництво четвертої гілки метрополітену в напрямку житлового масиву Троєщина. Але 2-3 дні Попова затягнулися на декілька років.

Тепер легендарні обіцянки роздає чинний мер столиці Віталій Кличко. Ще будучи кандидатом у мери Києва, Кличко пообіцяв через 5 років побудувати метро на Троєщину. Начальник Київського метрополітену Віктор Брагінський назвав ці обіцянки політиків «столичним жартом».

За його словами, метро на Троєщину будується вже 20 років, але ніхто так і не може нарешті розпочати будівництво. Брагінський стверджує, що на виконання даної обіцянки в бюджеті Києва необхідних коштів немає і ніколи не буде. «Бо це колосальні кошти. За проектом ще 2010 року, будівництво 12 станцій від «Вокзальної» на Троєщину оцінювалося майже в 12 млрд гривень. Тут потрібне пільгове фінансування», – пояснив чиновник у своєму інтерв'ю «Укрінформу».

Очільник столичного метро заявляє, що наразі розглядається японський пільговий кредит як варіант для залучення фінансів на проект зведення лінії метро на Троєщину. Але, за його словами, цей проект доведеться розділити на етапи, тому що на будівництво всієї лінії грошей просто не знайдеться.

«Перший – це будівництво від Глибочицької до Райдужної і, відповідно, далі за наявності фінансування йти вглиб Троєщини. І другий етап – будівництво першої черги депо», – наголосив керівник Київського метрополітену. Кінцеве рішення щодо будівництва нових станцій буде ухвалене після того, як Київрада затвердить комплексну програму розвитку міста до 2025 року. Крім того, чиновник зауважив, що на сьогодні розглядається два напрямки – метро на Троєщину та на Виноградар.

Історія з будівництвом лінії метро на Троєщину занадто затяглася і у нас є всі підстави вважати, що чергові обіцянки про її будівництво в найближчому майбутньому залишаться лише легендою для киян.

АКТУАЛЬНЕ ВІДЕО