Крапля в морі: в «Укравтодорі» розповіли, на що витрачають мільярд Яценюка

1 мільярд гривень бюджетних коштів, виділених Кабінетом міністрів, у Держагентстві автомобільних доріг України використають на ямковий ремонт доріг державного значення.

Сьогодні минає місяць після доручення прем'єр-міністра України Арсенія Яценюка терміново використати 1 млрд гривень на ремонт українських доріг, тож «Слово і Діло» поцікавилось, як виконується рішення голови уряду і чи скоро українські водії отримають гідні дороги.

Цікаво, що, як розповів начальник управління експлуатаційного утримання доріг та безпеки руху Олег Федоренко, насправді використання цих коштів не таке вже й термінове – план робіт розрахований на 3 місяці. Крім того, в «Автодорі» констатують: виділених коштів вистачить хіба що на латання дірок – як в прямому, так і в переносному сенсі.

Річ у тім, що капітального ремонту дорожного полотна за ці гроші не передбачається – заплановане лише експлуатаційне утримання, тобто так званий ямковий ремонт та комплекс заходів із безпеки дорожного руху. «Капітальні ремонти взагалі заборонені. Є чіткий перелік... це називається експлуатаційне утримання доріг. І ці гроші йдуть в основному на експлуатаційне утримання доріг. Це ямкові ремонти, поточні роботи з безпеки дорожнього руху, цілий комплекс робіт», – роз'яснили «Слову і Ділу» в прес-службі відомства.

Та й навіть для того, щоб провести такий «вибірковий» ремонт доріг, виділених коштів вочевидь недостатньо. Тому в агентстві визначилися, що «лататимуть» тільки найважливіші автошляхи – траси державного значення. А це лише 40% від усіх автомобільних доріг країни.

«Наше першочергове завдання – забезпечити безпечний та комфортний проїзд мережею міжнародних, національних, регіональних та територіальних доріг, що сполучають між собою не лише великі міста, а й цілі області. За умови збільшення обсягів фінансування роботи буде поширено на дороги місцевого значення: обласні та районі», – цитує прес-служба слова керівника експлуатаційного управління експлуатаційного утримання Олега Федоренка.

Втім, це зовсім не означає, що дороги державного значення статуть цілком комфортними. 10% із них взагалі потребують капремонту чи реконструкції. «Майже 3 тисячі км автомобільних доріг державного значення потребують проведення капітального ремонту або взагалі реконструкції, а тому ані ямковим, ані середнім поточним ремонтом на цих ділянках вже не зарадиш...», – констатує Федоренко.

Таким чином, за гроші Кабінету міністрів автодорівці планують ліквідувати 90% пошкоджень дорожного полотна виключно на дорогах загального користування. Обнадійливо звучать хіба що строки виконання робіт – завершити їх планують до початку туристичного сезону.

Втім, це лише попередні припущення щодо строків виконання робіт. Як розповіли «Слову і Ділу» в прес-службі «Укравтодору», виділення коштів Кабінетом міністрів ще не означає їх миттєве надходження на рахунки агентства. Станом на сьогодні в розпорядженні автодорівців є лише частина коштів. Зокрема, в агентстві повідомили, що перші транші коштів, передбачених на ремонт доріг, почали надходити лише минулого тижня.

Нагадаємо, 16 березня прем'єр-міністр України Арсеній Яценюк на засіданні Державної комісії з надзвичайних ситуацій доручив Міністерству фінансів виділити «Укравтодору» 1 млрд грн на ремонт доріг для того, щоб «невідкладно привести їх до мінімального рівня безпеки».

Система народного контролю «Слово і Діло» й надалі стежитиме за використанням коштів на ремонт українських доріг.