Рік після анексії: кримські порти під загрозою зупинки

Читать на русском

Нелегітимний гендиректор ГУП «Кримські морські порти» Андрій Васюта повідомив, що після незаконної анексії Криму Росією через санкції Заходу і транспортну ізоляцію Криму знизилася прибутковість портів, що ускладнює їх розвиток і підтримку належного технічного стану.

Про це пише «Слово і Діло», посилаючись на УНІАН.

«Згідно з даними, у 2012 році в кримських портах було перевалено 7 млн тонн вантажу, у 2014 році – 3 млн тонн. Така ситуація практично виключила можливість власного інвестування коштів в перспективний розвиток портів та підтримання їх формального технічного стану», – розповідає Васюта.

При цьому, як повідомляється, кримські порти зазнають складнощі у приведенні нормативної документації до норм російського законодавства, що на практиці може призвести до повної їх зупинки.

«Всі ці заходи: оформлення кордонів портів та акваторії, отримання дозволів на відповідні види діяльності, паспортизація гідротехнічних споруд, перевантажувальних комплексів і т. п. вимагають не тільки часових, але і фінансових витрат. У цьому зв'язку я звернувся до федеральних чиновників з проханням продовжити терміни перехідного періоду для кримських портів до повного формування пакету документів в рамках законодавства РФ і дозволити їм виробничу діяльність на базі наявних документів українського зразка», – повідомляє він.

Нагадаємо, порти Криму, після закриття їх Києвом для всіх міжнародних судів, втратили майже весь вантажообіг – більше мільйона тонн (майже в п'ять разів менше показника 2013 року) вантажів у 2014 році пропустив тільки Севастопольський порт. Інші порти мають катастрофічно малі показники.

Відзначимо також, що склад потоку туристів після окупації кардинально змінився. Якщо раніше з України на відпочинок приїжджало майже 4 мільйони туристів на рік, то тепер цей показник впав до 0,4 мільйона.

ЧИТАЙТЕ у TELEGRAM

найважливіше від «Слово і діло»
Поділитися: