Ціни на бензин надовго вкоротили столичні пробки – експерт

Ціни на автомобільне паливо помітно впливають на рішення столичних автомобілістів пересідати на муніципальний транспорт.

Це, у свою чергу, не може не відбитися на інтенсивності руху на київських дорогах, розповів «Слову і Ділу» експерт у сфері нафтопродуктів, директор ТОВ «Консалтингова група А-95» Сергій Куюн, коментуючи дані агенції «Яндекс-пробки» про те, що в Києві знизилася кількість автомобільних заторів.

На його думку, така динаміка збережеться ще якийсь час – про це говорить також падіння попиту на нафтопродукти, яке склало на початку цього року в середньому більше, ніж чверть.

«За підсумками січня-лютого цього року споживання бензину впало на 25-30%. Відповідно, можна сказати, що інтенсивність руху очевидно знизилася на стільки ж. Я поки не бачу передумов, які змогли б різко змінити ситуацію, але я думаю, що цього року ми будемо стабільно бачити відставання від минулорічних показників десь на 20-30%, і я не думаю, що ситуація швидко повернеться на круги своя», – поділився думкою експерт.

З іншого боку, Куюн не виключає, що з часом доходи киян виростуть, або ж вони просто звикнуть до нових економічних реалій. «Можу сказати, що, наприклад в перші дні квітня ситуація на дорогах значно активізувалася. Не знаю, чи то це з сезоном пов'язано, чи то з тим, що люди адаптувалися до нових цін на бензин, але в цілому стало живіше. Я думаю, що все буде залежати від ситуації в економіці, від того, як будуть рости доходи населення, чи буде знижуватися ціна на паливо», – розмірковує він.

У кожному разі, ситуація, що склалася – це шанс і найкращий час для розвитку муніципального транспорту, впевнений екперт. «Безумовно транспорт потрібно доводити до розуму, тому що те, що є на сьогоднішній день – це неподобство, що викликає усмішку у західних фахівців муніципального транспорту. Зараз у нас такий от регулятор інтенсивності руху, як ціни на паливо, зіграв», – стверджує він.

У зв'язку з цим столичній владі слід було б зайнятися облаштуванням парковок на в'їзді в місто з одного боку і скороченням паркувальних місць у центрі – з іншого. Безумовно, цей крок повинен супроводжуватися розвитком громадського транспорту і рядом інших кроків – наприклад, пільгами на проїзд у ньому для тих, хто відмовився від пересування по місту на власному автомобілі.

Показово, що економічна ситуація в стані відбилася не тільки на тих, хто вже має власну автівку, але й на тих, хто збирався нею обзавестись: за даними «Finance.ua», в 2014 році продажі нових автомобілів в Україні обвалилися на 80%.

Нагадаємо, київський міський голова Віталій Кличко пообіцяв у 2015 році впровадити у столиці нову систему паркування автомобілів.