У Києві немає адекватної туристичної концепції – Біденко

Читать на русском

Новопризначений начальник Управління з питань реклами Київської міської державної адміністрації та голова Асоціації зовнішньої реклами Артем Біденко впевнений, що зможе подолати корупцію у сфері реклами.

Про це він заявив у ході ексклюзивного інтерв’ю «Слову і Ділу» щодо рекламного господарства міста.

Рекламне господарство міста перебуває в дисгармонії з архітектурою Києва. Особливо це відчувається в центральній частині через відсутність єдиного стилю. Артем Біденко має на меті розробити та впровадити концепцію рекламних конструкцій за європейським зразком.

СіД: Пане Артеме, я розумію, що начальником Управління реклами вас призначили зовсім нещодавно, і ви, можливо, ще не встигли повністю ознайомитися з ситуацією щодо реклами в Києві, але все ж цікаво, яка на сьогодні, у вашому розумінні, функція рекламного управління КМДА і які завдання, очолюючи його, ви ставите перед собою?

А.Б.: Управління реклами – це дозвільний орган, що входить до Департаменту суспільних комунікацій, видає дозволи на рекламу, координує КП «Київреклама» і відповідає за все рекламне господарство міста. В моєму розумінні – це структура, яка може аналізувати ситуацію і розуміє що, як і чому відбувається, і на основі цього пропонує вищому керівництву міста стратегію подальшого розвитку. Окрім дозвільної функції, є ще й аналітична, тобто аналіз дозвільних і корупційних моментів.

Свою роль тут я бачу як проектного менеджера, який зробить і тактичні, і стратегічні кроки. Тактичні – це, наприклад, спрощення документообігу, пропозиції щодо електронного урядування, наповнення бюджету. Стратегічні – створення підходів для поліпшення візуального вигляду міста. Лондон ухвалював таку стратегію 15 років. Потрібно провести конкурс на візуальний стиль міста. В першу чергу, це стосується вказівників, вивісок і навігації. В Україні Івано-Франківськ успішно провів і реалізує таку стратегію. Далі – паспортизація вулиць, зведення всього до кадастру, аналіз щитів, МАФів та інших елементів благоустрою. І третє – боротьба з нелегальною рекламою.

СіД: Ви тривалий час працюєте у сфері реклами і прекрасно знаєте, що будь-яка компанія, маючи на меті вибудову позитивного іміджу, планує певні рекламні бюджети. Який рекламний бюджет зараз у Києві і чи передбачається цим бюджетом формування позитивного іміджу міста?

А.Б.: Від КП «Київреклама» є план на рік, який становить 150 млн грн. Це підприємство направляє їх безпосередньо в бюджет. Є окремо рекламний бюджет міста в компетенції туристичної галузі. На ці гроші створюються рекламні ролики про місто, сувенірна продукція тощо. За логікою, цей бюджет формується за рахунок продажів тієї ж сувенірної продукції.

На сьогодні в Києві немає адекватної туристичної концепції. Більше того, управління туризму, по суті, виконує тільки звітну функцію. Я і Ніконову, і Рябікіну не раз виказував свою позицію, що необхідно створити Департамент реклами і туризму, бо ці дві галузі дуже близькі. До того ж брендбук міста найкраще створять рекламісти, а не чиновники. 

А коли в нас у Департаменті культури знаходиться управління туризму, то для мене це те саме, як у компанії «Кока-Кола» створити управління хлібу. Я сподіваюся, що це питання буде розглянуто позитивно, тоді й можна буде говорити про бюджет на імідж міста.

СіД: Ви також є заступником голови партії Українська платформа «Собор». Чому саме ця партія? І чи можливо, що через приналежність до команди Кличка ви зміните свою партійність?

А.Б.: Я з «Собором» досить давно. Я ліберал за економічними ідеологічними принципами та націонал-демократ за політичними. Якийсь час я був номінальним членом, потім «Собор» очолив Жебрівський, якого я дуже поважаю як політика і став його заступником.

Я вважаю неправильним, коли чиновники змінюють свою партійність, коли в них керівник з «Удару» чи «Солідарності», тому найближчим часом виходити з «Собору» я не маю наміру. Я нормально ставлюся до ситуативних блоків, і якщо «Собор» не піде на вибори в цьому році, то я спокійно зможу піти за списками іншої.

СіД: До речі, про вибори: збираєтеся іти?

А.Б.: Не готовий сказати. Ще немає рішення на рівні партії чи буде вона брати участь.

СіД: А як мажоритарник?

А.Б.: Тут є проблема, що я киянин. Можу балотуватися тільки по Києву, а київські вибори дуже дорогі, стільки грошей в мене немає.

СіД: Які нині розцінки?

А.Б.: Як політтехнолог скажу, що не маючи півмільйона доларів, сунутися на Київ нічого. Оскільки я вузькоспеціалізований експерт, то щоб битися з «баленками» і «хмельницькими», треба не менше мільйона.

СіД: Мільйон доларів – не такі великі гроші, завжди можна знайти інвестора, який захоче у вас вкладати…

А.Б.: Це велика помилка, що легко знайти інвестора, який дасть гроші. Грошей на політичному ринку немає. 

СіД: У пресі існує інформація, що вас пов’язує близька дружба з Сергієм Березенком (голова ДУС), бо ви навчалися разом у "Могилянці". Чи пов’язане ваше призначення на пост із цією дружбою? Що стало визначальним для Кличка призначити саме Вас?

А.Б.: Призначення на керівника Управління аж ніяк не пов’язане з моїми дружніми взаєминами з керівником ДУС Сергієм Березенком. На цю посаду я потрапив як експерт, який чітко знає хвороби галузі, орієнтований на інтереси міста й може реалізувати конкретні проекти в рамках реформ. Я очолював Асоціацію зовнішньої реклами з 2003 року, і фактично в Києві знаю кожен щит і кожного боржника. Тож я презентував програму реформ меру міста Віталію Кличку, пройшов відповідні прозорі процедури і отримав можливість провести реальну реформу. Це винятково питання професіоналізму і експертизи, а не рекомендацій друзів.

СіД: Коли можна чекати на перший звіт про вашу роботу?

А.Б.: Я думаю, наприкінці вересня. Я активно співпрацюю з комісією Київради з питань інформаційної політики, і як тільки в нас з'являється результат, ми одразу ж видаємо його на Київраду. Прес-конференція відбудеться наприкінці вересня, але на «Фейсбуці» я постійно пишу про «перемоги».

СіД: Яке основне джерело вашого доходу? І де можна ознайомитися з вашою податковою декларацією?

А.Б.: У мене було 5 рекламний агенцій, які я продав. З 2008 року прибутків майже не було.

СіД: Скільки ви заробили за 2013 рік?

А.Б.: Близько 50 тис. грн. Не пам’ятаю точної суми.

СіД: При таких доходах звідки ви знайшли гроші на вибори?

А.Б.: Я проїдаю гроші, зароблені до економічної кризи. Ви можете це побачити навіть по моїй машині. В мене старенький БМВ 318 1999 р, куплений мною у 2006 році. Моя мрія – купити нову машину, але зараз грошей на це немає. В мене три земельних ділянки в Білогородці, квартира на Бастіонній. І все це куплено у 2005-2006 роках до кризи. Після кризи я більше став працювати політичним експертом.

До кінця наступного тижня можна буде побачити мою офіційну і детальну декларацію.

ПІДПИСУЙТЕСЬ У GOOGLE NEWS

та стежте за останніми новинами та аналітикою від «Слово і діло»
Поділитися: