Київ відновлює будівництво метро на Виноградар

У будівництві метро на Виноградар є дискусія про те, як проляже лінія: або за старим проектом – від метро Сирець одразу на північ, або з гаком через Інтернаціональну площу, що на Нивках.

КП «Київський метрополітен» оголосило відкриті торги на розробку проектної документації «будівництва ділянки Сирецько-Печерської лінії від станції Сирець на житловий масив Виноградар» на суму 149,9 млн грн.

Масштабний будівельний проект має всі шанси втілитися в життя до 2020 року, пише «ЛІГАБізнесІнформ».

Сума закупівлі проектної документації – 149,9 млн грн. Зараз проходить стадія попередньої кваліфікації учасників: компаній «Укрспецтунельпроект», «Київметропроект» і «Проектний інститут «Укрметротунельпроект». Аукціон відбудеться 6 жовтня 2016 року», – йдеться в тексті публікації.

Поки невідомо, яка кількість станцій буде на лінії й за яким маршрутом вона піде. В генплані згадується будівництво трьох нових станцій і депо.

«Потрібно протягувати лінію максимум на північ і якомога ближче до площі Тараса Шевченка (як зазначено в проекті генплану). Це може бути 3-4 станції й відстань між ними не має перевищувати кілометр», – зазначає екс-заступник міністра інфраструктури Олександр Кава.

Корективи в розташування нових станцій може внести забудова нового великого мікрорайону між Нивками та Виноградарем – у садах радгоспу Пуща-Водиця, що недавно розпочалася. З урахуванням забудови влада може провести метро не безпосередньо на північ, а гаком – через Інтернаціональну площу.

«Є дискусія: чи вести лінію, як показано в генплані, через вулицю Білицьку (проходить на краю нового району), чи трохи далі через Інтернаціональну площу й під проспектом Гречка – тоді виходить нова станція посеред нового району. Також логічно, щоб хоча б станцію в новому районі будував інвестор-забудовник, і зблокувати її з ТРЦ», – розповідає співкоординатор Ради з урбаністики Києва Григорій Мельничук.

Кава з ним не згоден. «Пустити гілку через Інтернаціональну площу нелогічно: в такому разі мешканці Виноградаря щодня витрачатимуть додатково 5-6 хвилин, шлях подовжується», – зазначає він. За його словами, від Сирця вже прокладено близько 100 метрів тунелів, відразу в напрямку північної частини.

В Києві реконструюють ще десять вагонів метроКорпорація Itochu з Японії готова модернізувати ще 10 вагонів Київського метрополітену, а також зацікавлена ​​в будівництві столичного метро.

Раніше в КМДА заявляли, що орієнтовна вартість проекту складе близько 8 млрд грн. За словами Кави, це цілком підйомна сума для міської влади.

«Цього року в Києві є профіцит бюджету – понад 2 млрд грн. Якщо цей тренд збережеться найближчими роками, місто зможе самостійно профінансувати будівництво метрополітену. Тим більше, що це буде лінія неглибокого залягання, а це набагато дешевше», – вважає експерт.

Нагадаємо, 9 липня 2015 року мер Києва Віталій Кличко під час річного звіту пообіцяв, що в 2016 році на всіх станціях київського метрополітену буде безкоштовний Wi-Fi.

Також Кличко, будучи кандидатом у мери Києва, 16 травня 2014 року пообіцяв через 5 років побудувати метро на Троєщину.