Підкуп, провокації та самопіар: передвиборча кампанія у Чернівцях входить у активну фазу

Олексій Каспрук

Більшість кандидатів у мери Чернівців зосередила власну увагу на вирішенні дрібних комунальних проблем, натомість мало хто пропонує шляхи вирішення глобальних проблем міста.

Таку думку в рамках спецпроекту «ОБРАНІ» висловив координатор виборчих програм чернівецького представництва громадянської мережі «ОПОРА» Тарас Прокоп, інформує «Слово і Діло».

За його словами, якщо говорити загалом, то передвиборча кампанія у місті Чернівці наразі уже входить у активну фазу.

«Більшість кандидатів, не дочекавшись офіційної реєстрації, поза межами закону уже давно почали свою агітаційну кампанію. Багато хто з них вдається до непрямого підкупу виборців. Зокрема, ми фіксуємо, що окремі кандидати, які мають наміри балотуватися в депутати міської ради, вже розпочали дарувати різні подарунки, надавати певні послуги. Нами зафіксовані випадки, коли представники новоствореної політичної партії «Автомайдан» регулярно навідувалися до соціальних закладів, надавали допомогу. Крім того, вони встановлюють об'єкти благоустрою, що також можна розцінювати як підкуп», – говорить експерт.

Не обходиться у Чернівцях і без екстраординарних підходів кандидатів. Так, за словами Прокопа, один з кандидатів вдався до такої цікавої форми підкупу, як надання послуг з адміністрування веб-сайтів.

Здобутки мерів у цифрах: Вінниця, Кіровоград, Ужгород, Херсон, Чернівці«Слово і Діло» проаналізувало стан виконання найбільш вагомих обіцянок міського голови Вінниці, Кіровограда, Ужгорода, Херсона та Чернівців в рамках проекту «ОБРАНІ».

Крім того, за інформацією представника «ОПОРИ», наразі у місті вже почалися провокації проти певних політичних сил. «Вчора нашими спостерігачами було зафіксоване псування рекламної площини партії «Блок Петра Порошенка-Солідарність», на якій невідомі написали «Янукович=Порошенко». Також було штучно зіпсовано цілу низку рекламних площин з банерами політичної партії «Наш край», – відзначив Прокоп.

Але найцікавіше на думку експерта те, що в ході ведення виборчої кампанії більшість кандидатів зосереджуються на вирішенні дрібних комунальних проблем, але мало хто пропонує шляхи вирішення глобальних проблем міста.

«Взагалі кандидати почали свою кампанію не зі змагання думок чи ідей, а звертають увагу на надання допомоги людям. Крім того, особливістю цієї кампанії у Чернівцях стало те, що низка політичних сил почали використовувати волонтерську допомогу як засіб для піару своєї політичної сили», – констатує спеціаліст.

Відповідаючи на запитання, які проблеми будуть порушувати в ході виборчої кампанії кандидати на посаду мера, Прокоп зауважив, що, скоріш за все, це будуть питання, що стосуватимуться діяльності комунальних підприємств. «В першу чергу це робота водоканалу м. Чернівці, діяльність аеропорту, який зараз фактично не приймає регулярні рейси, і, звичайно ж, проблеми транспортного сполучення та інфраструктури міста загалом», – резюмував представник «ОПОРИ».

Нагадаємо, що стежити за ходом подій і дізнаватися про попередні результати місцевої виборчої кампанії тепер можна за допомогою онлайн-спецпроекту «ОБРАНІ».