Створення Нацагентства з повернення активів суперечить Конституції – експерти ВР

Закон про створення Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними злочинним шляхом, не відповідає вимогам Конституції України.

Закон про створення Національного агентства з питань виявлення, розшуку та управління активами, одержаними злочинним шляхом, не відповідає вимогам Конституції України.

Такого висновку дійшли в науково-експертному управлінні Верховної Ради України, передає «Слово і Діло» з посиланням на «УНН».

По-перше, як відзначають законотворці, Конституція не передбачає створення відповідних органів шляхом голосування в парламенті. На думку фахівців науково-експертного управління Ради, такі повноваження в принципі лежать у компетенції Кабінету міністрів.

«Конституція України відносить питання спрямування і координації роботи міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, їх утворення, реорганізації та ліквідації (відповідно до закону) до компетенції Кабінету міністрів України (п. п. 9, 9-1 і 9-2 ст. 116). Відтак, є підстави вважати, що питання створення таких органів (у тому числі агентства) мають вирішуватись правовими актами уряду і не можуть бути предметом законодавчого регулювання», – йдеться у висновку.

По-друге, сама ідея створення Національного агентства зі спеціальним статусом (надання якого вимагає Мін'юст) лежить у площині змін до Конституції, адже в Основному Законі прописаний чіткий список державних органів зі спеціальними опціями. До них належать, наприклад, Нацбанк, Нацрада з питань телебачення і радіомовлення, Служба безпеки України, Центральна виборча комісія, Антимонопольний комітет.

Шабунін: з украденого «сім'єю» Україна повернула до Бюджету... 7 тисяч гривеньУкраїні терміново потрібна агенція з розшуку й повернення активів, оскільки протягом останніх 6 місяців із усіх незаконно виведених коштів до Державного бюджету повернулася смішна сума в 7 тис. грн.

«Підходи щодо надання Національній Комісії спеціального статусу, порядку його формування, підзвітності та підконтрольності можуть бути розцінені як такі, що не повною мірою узгоджуються з відповідними положеннями Конституції України та законів України «Про Кабінет Міністрів України» і «Про центральні органи виконавчої влади»... На нашу думку, повністю вирішити порушену у законопроекті проблему можна лише після внесення до Конституції України змін, які передбачили б існування в системі органів державної влади не лише таких державних органів зі спеціальним статусом, як Центральна виборча комісія, Національна рада з питань телебачення і радіомовлення, Антимонопольний комітет України, але й органів виконавчої влади зі спеціальним статусом, наприклад, Національного агентства», – роблять висновок парламентські експерти.

Нагадаємо, 19 серпня в Міністерстві юстиції та Центрі протидії корупції представили законопроект про Національне агентство з управління та пошуку активів, отриманих корупційним чи іншими злочинними шляхами.

Додамо також, що створити аналогічний підрозділ у Національному антикорупційному бюро свого часу пообіцяв і глава НАБУ Артем Ситник.