Транспортний податок і повернення ТО: що чекає на автомобілістів? Спеціаліст

Андрій Мартенсексперт РПР в дорожній галузі

Голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів повідомив, що обов'язковий техогляд для всіх транспортних засобів, який скасували в Україні в 2011 році як джерело корупції, можуть повернути вже з 1 січня 2016 року. У Мінфіні спростували цю інформацію та заявили, що не планують пропонувати повернення технічного огляду автомобілів.

Система народного контролю «Слово і Діло» вирішила поцікавитися у фахівця, хто ж правий у цій ситуації та чи потрібно взагалі повертати ТО автівок?

Менеджер групи реформування дорожньої галузі платформи «РПР» Андрій Мартенс

«Якщо говорити про технічний огляд і наповнення Бюджету за допомогою транспортного збору, то ця система начебто й була ефективною, начебто й було хороше наповнення Бюджету. Але не завжди вона була справедливою, тому що з транспорту – їздить він чи не їздить, власником є пенсіонер або якийсь бізнесмен, який постійно експлуатує автомобіль, – все одно має щорічно сплачуватись транспортний збір, незалежно від експлуатації», – пояснює фахівець.

Тому, на його думку, з точки зору справедливості, акциз все ж більш доцільний і справедливий.

«З точки зору повернення техогляду автомобілів, то це пережиток чогось старого та неефективного і, скоріш за все, це не потрібно. Це стимулюватиме корупційну складову. Тим більше, немає жодного сенсу в тому, щоб цим займалися правоохоронні органи», – вважає Андрій Мартенс.

Нагадаємо, в березні Арсеній Яценюк повідомив, що доручив Міністерству фінансів виділити «Укравтодору» 1 млрд грн на ремонт доріг, щоб «невідкладно привести їх до мінімального рівня безпеки».

Також, міністр інфраструктури Андрій Пивоварський пообіцяв, що його відомство почне будівництво концесійних і платних доріг в Україні.