Гречка, креативна реклама та ритуальні сертифікати: як готуються до виборів у регіонах?

В рамках спецпроекту «ОБРАНІ» «Слово і Діло» починає знайомити Вас з фактами будь-якої активності мерів і потенційних кандидатів у рамках підготовки до місцевих виборів за допомогою щотижневих оглядів соціальних мереж.

Офіційний старт виборчого триллеру під назвою місцеві вибори-2015 ще не відбувся, проте актори першого плану уже вийшли на червону доріжку боротьби за виборця. Хтось вдається до старих перевірених продпайків і грошових сертифікатів, а деякі ведуть жорстку білбордову експансію міст, чи навіть позиціонують себе в ролі спецагентів.

В рамках спеціального проекту «ОБРАНІ» активісти «Слова і Діла» вже зараз починають відслідковувати та знайомити Вас з фактами будь-якої активності мерів та потенційних кандидатів на їх місце в рамках підготовки до виборів за допомогою щотижневих оглядів соціальних мереж.

Кіровоградська активістка Любов Лук'янцева оприлюднила у власному Facebook факти роздачі продуктових наборів нібито від імені одного з потенційних кандидатів в мери Кіровограда Андрія Табалова. Допомагають у цьому майбутньому претенденту, за інформацією у ЗМІ, люди, які тривалий час працювали на обласну організацію «Партії регіонів» і на колишнього першого заступника голови облради Олександра Шаталова.

Сам же Андрій Табалов заявив, що подібну роздачу продуктових наборів виборцям можна було б вважати підкупом лише у день виборів і пообіцяв боротися з фактами такої нечесної конкуренції в день голосування.

А от у Полтаві місцеві активісти вирішили боротися з ініціативами мера Олександра Мамая щодо роздачі продовольчих наборів і розмістили на вулицях інформативні плакати.

За словами голови громадської організації «Відродження Полтавщини» Сергія Чередніченка, дана ініціатива покликана донести до пересічних полтавців думку про те, «що голосувати за 8 кг цукру не обов'язково».

Хоча, вочевидь, опоненти самого Чередніченка, якого теж називають у списку потенційних кандидатів, також не пасуть задніх і почали розміщувати по місту листівки компрометуючого характеру.

Хоча, напевно найбільш комічна ситуація, що за останній час склалася щодо потенційних кандидатів у мери, стосується засновника руху «Нова Полтава» Льва Жиденка. 10 вересня його та представника його команди Юрія Бехтіра судитимуть в Октябрському районному суді Полтави за використання імені та вірша Максима Рильського у передвиборчій кампанії, а позивачем виступить не хто іншій як онука покійного поета, Надія Рильська.

Правда, пізніше з'ясувалося, що позов Рильської – найімовірніше, фейковий, але, за словами місцевих журналістів, схоже звернення до суду все ж таки має місце – від імені дочки вже покійного колишнього мера Полтави Анатолія Кукоби.

Але далі від усіх пішли політики, прізвища яких називають в числі кандидатів в мери Києва і Запоріжжя. Нардеп Борислав Береза віднедавна зустрічає пересічних киян білбордами «Рішучі громадяни», де він в образі «грізного мачо», вочевидь, уособлює цих самих людей. А от керівник запорізького руху «Прогрес і Порядок» Ігор Пожидаєв вирішив бути більш прямолінійним в образах і запустив у місті білбордову кампанію, де пропонує себе запоріжцям в ролі спецагента.

Хоча в частині збільшення білбордів у місті за останній час перевершив усіх, напевно, Дніпропетровськ. Там, як відзначають самі жителя міста в соціальних мережах, окремі рекламні площі просто з'являються на кожному кроці.

Далі буде...